Sinds een jaar of 5 gebruik ik een datasim max 1GB via XS4ALL verkregen in mijn stacaravan om op afstand verlichting en verwarming te kunnen regelen. Eerst via een Huawei mifi en sinds twee jaar een TPlink MR600. Een en ander in volle tevredenheid met prima snelheid en goede verbinding. Sinds ik bij de overgang van XS4ALL naar KPN een nieuwe datasimcard heb gekregen werkt dit niet meer goed. Het internetsignaal, ondanks dat de modem/router zegt dat hij verbinding heeft, valt steeds weg na een paar minuten en start pas weer op als ik verbinding met internet probeer te zoeken om mijn verwarming in te schakelen. Verbinding zoeken duurt een paar minuten. en dan kan ik even iets doen. Verbinding valt daarna weer weg. De datasim pluggen in mijn telefoon werkt net zo. De helpdesk van TPlink geeft aan dat mijn modem/router verbinding heeft met internet en dat het zou moeten werken. (Lampjes aan) De helpdesk van KPN (vroeger XS4All) geeft aan dat ik een andere APN moet proberen nadat (o.a. Fabrieks)reset niet helpt en ook andere instellingen niet helpen. (Nogmaals het heeft vroeger prima gewerkt) Mbt APN heb ik al gebruikt basicinternet, internet, advancedinternet, portalmmm.nl en KPN4G.nl het resultaat is en blijft hetzelfde…...Ik kan de verbinding met internet niet behouden…….! Op de diverse fora heb dit probleem al veel uitgespit, wel adviezen maar geen oplossing. Mijn abonnement koppelen in MijnKPN lukt ook niet. Er wordt een SMS verstuurd door KPN maar die komt niet aan terwijl SMSén die ik stuur via mijn mobiel naar het 097 nummer wel aankomen. Via KPN en de technische helpdesk was hetzelfde nummer bekend. O ja: een nieuwe simcard heeft ook niet geholpen.
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.