Skip to main content
Beantwoord

Draadloze deurbel Byron DIC 23112 werkt niet meer

• December 25, 2025
  • 42 reacties
  • 1185 keer bekeken

Toon eerste bericht

42 reacties

• Auteur
  • Topper
  • January 6, 2026

Hartelijk dank voor uw bericht en geduld.

Naar aanleiding van de eerder gemelde foutmelding hebben wij de situatie zorgvuldig onderzocht. Helaas moeten wij u laten weten dat er geen oplossing beschikbaar is voor dit probleem. Het betreft een ouder en inmiddels uitgefaseerd product dat is geproduceerd door een leverancier waar we niet meer mee samenwerken. Hierdoor is het technisch niet meer mogelijk om het systeem opnieuw werkend te krijgen of te ondersteunen. We adviseren om het product te vervangen door een nieuwere versie die compatibel is met de beschikbare systemen vandaag den dag.

Mocht u nog vragen hebben of verdere toelichting wensen, dan kunt u uiteraard altijd contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet | With kind regards,

Hans Boksem
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • January 6, 2026

Kreeg dit net terug, geen goed nieuws dus… Zit niets anders op dan een nieuwe te kopen… of zien jullie nog andere mogelijkheden? Ik ga iig nog vragen welke manufacturer dat was.

—-

Dear Hans.,

Thank you very much for your message and patience.

We have carefully investigated the error message you reported earlier. Unfortunately, we have to inform you that there is no solution available for this problem. This concerns an older, now discontinued product that was manufactured by a supplier we no longer work with. As a result, it is no longer technically possible to get the system working again or to provide support for it. We recommend replacing the product with a newer version that is compatible with the systems available today.

If you have any questions or would like further clarification, please do not hesitate to contact us.

Wendy

Customer Service 

• Deelnemer
  • January 6, 2026

Dat is inderdaad slecht nieuws maar wel eg gemakkelijk. Eerst hebben ze de app uit de store gehaald en vervolgens werkt de deurbel niet meer. Je koopt dus een product, garantie voorbij en binnen 6 jaar heb je geen werkend systeem meer. Ik ga nog één en ander testen, maar koop zeker geen product meet van Smartware. Overigens heb ik geen reactie gehad op mijn email, dus ze maken zich er wel makkelijk van af. Mijn buren hebben een Tapo deurbel. Omdat ik ook al een Tapo beveiligingscamera heb, die het trouwens al 6 jaar doet met regelmatige updates van de app, is dat wellicht een optie. 

Edjowww
Topper
  • Topper
  • January 6, 2026

HELAAS!!

• Auteur
  • Topper
  • January 9, 2026

Beste,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Wij willen u informeren dat wij toch mogelijk een oplossing hebben om de camera’s weer online te krijgen. De uitwerking hiervan kan echter enkele dagen tot weken in beslag nemen en het is helaas niet uitgesloten dat deze mogelijke oplossing uiteindelijk niet het gewenste resultaat oplevert. Wij vragen u daarom vriendelijk om ons de benodigde tijd te geven om dit zorgvuldig op te lossen.

Onze excuses voor het ongemak dat u ervaart. Wij danken u hartelijk voor uw geduld en begrip en houden u op de hoogte zodra er meer informatie beschikbaar is.

Customer Service 

Edjowww
Topper
  • Topper
  • January 9, 2026

Dit bericht ook ontvangen, ben benieuwd 😓

Iemand trouwens geprobeerd om ‘m bedraad (LAN) aan te sluiten dus zonder wifi?

Werkt ie dan wel?

Gr. Eddy

• Auteur
  • Topper
  • January 9, 2026

Dit bericht ook ontvangen, ben benieuwd 😓

Iemand trouwens geprobeerd om ‘m bedraad (LAN) aan te sluiten dus zonder wifi?

Werkt ie dan wel?

Gr. Eddy

Ja, werkt ook niet

• Deelnemer
  • January 9, 2026

Via LAN ook geen connectie zelfde probleem |DID onjuist.

Maar we gaan afwachten. Ik had al bijna een Tapo deurbel aangeschaft, past bij mijn andere apparaten van Tapo

Edjowww
Topper
  • Topper
  • January 9, 2026

Via LAN ook geen connectie zelfde probleem |DID onjuist.

Maar we gaan afwachten. Ik had al bijna een Tapo deurbel aangeschaft, past bij mijn andere apparaten van Tapo

Oké, dank voor de info. RSaaman trouwens ook!

Heb inmiddels al wel een andere besteld..

Wilco De Jong
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • January 10, 2026

Ik kreeg gisterenn dit bericht.:

Beste Wilco,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Wij willen u informeren dat wij toch mogelijk een oplossing hebben om de camera’s weer online te krijgen. De uitwerking hiervan kan echter enkele dagen tot weken in beslag nemen en het is helaas niet uitgesloten dat deze mogelijke oplossing uiteindelijk niet het gewenste resultaat oplevert. Wij vragen u daarom vriendelijk om ons de benodigde tijd te geven om dit zorgvuldig op te lossen.

Onze excuses voor het ongemak dat u ervaart. Wij danken u hartelijk voor uw geduld en begrip en houden u op de hoogte zodra er meer informatie beschikbaar is.

Wendy

Customer Service 

Smartwares Group - Princess | Tristar | Smartwares | Byron | Campart | Eden | Bestron

W Smartwaresgroup.com

W Princesshome.eu | Tristar.eu | Smartwares.eu

• Nieuwkomer
  • January 17, 2026

Hier hetzelfde bij mijn Smartwares C7941IP camera,
als ik hem bekabeld wil activeren dan ziet hij wel steeds het apparaat inlognaam maar als je hem probeert te verbinden dan staat er DID is onjuist. Camera, router, wifi router alles gereset maar niks werkt.

• Auteur
  • Topper
  • January 17, 2026

Het is nog steeds wachten op Smartwares...

Edjowww
Topper
  • Topper
  • January 18, 2026

Precies! Heb ‘m ruim 3jaar geleden aangeschaft en is dus al met al heel teleurstellend.

Ben overigens wel aan het onderzoeken in hoeverre een fabrikant een juridische verantwoordelijkheid heeft een product gedurende 5 jaar te ondersteunen.

• Deelnemer
  • January 23, 2026

Precies! Heb ‘m ruim 3jaar geleden aangeschaft en is dus al met al heel teleurstellend.

Ben overigens wel aan het onderzoeken in hoeverre een fabrikant een juridische verantwoordelijkheid heeft een product gedurende 5 jaar te ondersteunen.

Ik kan daar geen beroep op doen, want ik heb de deurbel al 5 jaar. Nu het zo lang duurt, verwacht ik niet dat er nog een oplossing komt

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • January 23, 2026

Ik vrees dat je beter langzaam een andere bel kan gaan aanschaffen, gelukkig zijn ze niet zo heel duur meer.

Hans Boksem
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • January 23, 2026

Ik wacht nog even. Maar mocht het nog veel langer duren dan opteer ik voor deze: https://tweakers.net/pricewatch/2108518/tp-link-tapo-d235.html

• Deelnemer
  • January 23, 2026

Ik wacht nog even. Maar mocht het nog veel langer duren dan opteer ik voor deze: https://tweakers.net/pricewatch/2108518/tp-link-tapo-d235.html

Die heb ik ook op het oog. Als je nu bestelt, krijg je een led-lamp of een wifi stekker cadeau en eventueel nog 10% korting als je voor de eerste keer bestelt