Beste forumleden,
Ik heb onlangs een Draytek Vigor 2135 aangeschaft als vervanging voor de Experia Box V10 ivm wens VPN.
Met hulp van Draytek support is de router ingesteld maar ik krijg geen IPv4 adres toegekend van KPN (WAN zijde). Er wordt zoals ik kan zien wel een IPv6 adres toegekend.
Ik heb een voormalig Telfort abonnement zonder TV maar met VOIP (nu dus KNP abbonnement). VOIP gebruiken we echter niet meer, deze Draytek heeft ook geen VOIP mogelijkheid (bewuste keuze).
In de router zijn de volgende instellingen ingesteld/aangezet, conform website “eigen router” KPN:
PPPOE enable
VLAN tag 6
PPP Authentication: PAP
Gebruikersnaam en wachtwoord: internet/internet of KPN/KPN geprobeerd (zou niks mogen uitmaken blijkbaar)
MTU: 1500
IPv6 DHCPv6-PD
Volgens Draytek support zou het gewoon moeten werken met deze instellingen. Ook door het MAC-adres te gebruiken van de Experia Box in de Draytek bracht niets (je kunt zelf een MAC-adress toekennen).
Iemand een idee waarom de Draytek geen IP-adres krijgt aan de WAN-zijde? Misschien zijn er forumleden die hetzelfde probleem ervaren hebben.
PS: De Experia Box werkt gewoon nog steeds.
Met vriendelijke groet,
Christiaan
Admin: topic naar juiste board verplaatst