Skip to main content

Oudere apparaten zien wel andere netwerken maar niet ons eigen netwerk. Mijn MacBook Pro heeft ongeveer hetzelfde, soms gaat het netwerk wel in de lijst, maar moet opnieuw het wachtwoord worden ingetikt. Soms wordt het netwerk ook niet gezien. Na herhaalde malen WiFi aan en uit te zetten komt het netwerk te voorschijn. Wat kan het probleem zijn?

Oudere apparaten zien wel andere netwerken maar niet ons eigen netwerk. Mijn MacBook Pro heeft ongeveer hetzelfde, soms gaat het netwerk wel in de lijst, maar moet opnieuw het wachtwoord worden ingetikt. Soms wordt het netwerk ook niet gezien. Na herhaalde malen WiFi aan en uit te zetten komt het netwerk te voorschijn. Wat kan het probleem zijn?

Hallo @Smiloe , ik weet het niet zeker maar dit kan vermoedelijk er aan liggen dat wifi6 is ingeschakeld op het modem. Deze zou dan even naar wifi5 moeten worden gezet. Veel oude apparaten ondersteunen namelijk geen wifi6. Misschien kunnen anderen die hier meer bekend mee zijn dit conformeren/corrigeren…


Hi @Smiloe en welkom op het forum! 

dit kan vermoedelijk er aan liggen dat wifi6 is ingeschakeld op het modem. Deze zou dan even naar wifi5 moeten worden gezet. Veel oude apparaten ondersteunen namelijk geen wifi6.

Dit is een goede tip. 

Daarnaast kan het er ook aan liggen dat die apparaten alleen met het 2,4 Ghz wifi netwerk kunnen verbinden. 
Je kunt Een extra 2,4 Ghz wifi netwerk aanmaken en kijken of het dan wel goed gaat. 🙂