Skip to main content
Vraag

Hoe kan ik mijn ethernet poorten aansluiten/activeren?

• April 8, 2026
  • 5 reacties
  • 59 keer bekeken

Kan er iemand van KPN komen om onze ethernet poorten te activeren? De wifi is slecht met wifi punten dus we willen graag de poorten gebruiken ,maar ze doen nu niks)

5 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • April 8, 2026

Die moeten standaard gewoon werken. Staan de instellingen op dat aangekoppelde apparaat wel goed? 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 8, 2026

Beste ​@JT123 welk merk en type modem heb je in bruikleen van KPN en met welke firmware?

Welk merk en type wifipunten gebruik je (van KPN?)

Hoe zijn de wifipunten gekoppeld aan de modem, draadloos of bekabeld?

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goedemorgen ​@JT123 welkom op de KPN Community! Zoals al aangegeven zouden ze standaard gewoon moeten werken. Dan zijn de vragen die Jan stuurt belangrijk:

• Welkom modem en met welk type firmware gebruik je? 
  • En het type Wifi-punt en wijze van aansluiting

Zou je dat kunnen toelichten?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 10, 2026

Modem = experia box v10a

wifi punt type = 2x KPN superwifi punten (gekocht in 2022), aansluiting zonder kabel

vragen:

1. Het wifipunt boven stopte met werken. Het wifipunt beneden deed het nog wel. Ik heb geprobeerd (met kabel en zonder kabel met modem en zonder kabel met werkende wifipunt) het wifipunt weer te koppelen maar dat lukt niet. Hoe kan ik het wifipunt koppelen?
  2. sinds ik dit heb geprobeerd is onze wifi super onstabiel. Het komt en gaat. Heb al reset gedaan, stekker erin en eruit, aan en uit. Groene lampje brand op modem. Hoe kan ik dit oplossen?
  3. het lijkt alsof wij boven ook ethernet poorten hebben. Deze gebruiken lijkt mij veel stabieler, maar als ik een ethernet kabel koppel gebeurt er niks. Wat moet ik doen?

emielstroeve
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • April 10, 2026

je zult eerst 1 op moeten lossen, de rest even laten rusten tot je wifi punt weer werkt. Waarschijnlijk heb je deze pagina al wel gebruikt, maar voor de zekerheid: KPN SuperWifi punt installeren of instellen | KPN incl probleem oplossing.Â