Skip to main content
Vraag

Eufy deurbel E340 en camera's via Homebase3 zijn niet vanaf buitenshuis te benaderen (V10)

• July 13, 2026
  • 38 reacties
  • 331 keer bekeken

Toon eerste bericht

38 reacties

• Auteur
  • Topper
  • July 22, 2026

Router naar fabrieksinstellingen gezet. firewall weer naar standaard gezet maar het werkt nog niet.  Wat me wel opvalt is dat het ip adres dat de router toewijst voor de homebase niet hetzelfde ip adres is als het ip adres wat ik in de eufy app terug vind bij info van de homebase. Daarom andere ip adres gereserveerd in router maar ook dat helpt niet. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • July 22, 2026

Wat zijn de ip adressen? Deel de screenshots. Waarschijnlijk heb je jouw eufy ingesteld op een statisch ip adres, dit niet in in de range van KPN router is.

• Auteur
  • Topper
  • July 22, 2026

router opnieuw maar nu door kpn laten resetten en nu is het ip adres wel hetzelfde.

Kan ik het ip adres wel openbaar vermelden?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • July 22, 2026

Kan ik het ip adres wel openbaar vermelden?

Het intern ip adres kan je gewoon delen, niemand kan iets doen ermee tenzij hij jouw publiek ip adres ook weet.

• Auteur
  • Topper
  • July 22, 2026

het ip adres vd homebase is 192.168.2.1

Maikel Drost
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9

Dat netwerk is juist. Is de homebase met de netwerk kabel of wifi aan gesloten

rvk01
Slimmerik
  • July 22, 2026

?? De .1 is toch meestal voor de router? En anders (als de router op 254 zit) begint de dhcp ook vaak op .1 uit te delen. Dan moet je die niet dus statisch ip gebruiken. 

@Anja V Wat is het interne adres van de router? En wat is de dhcp range.

Maikel Drost
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9

?? De .1 is toch meestal voor de router? En anders (als de router op 254 zit) begint de dhcp ook vaak op .1 uit te delen. Dan moet je die niet dus statisch ip gebruiken. 

@Anja V Wat is het interne adres van de router? En wat is de dhcp range.

Experabox is 192.168.2.254 😁

• Auteur
  • Topper
  • July 22, 2026

ip router is idd 192.168.2.254. DHCP is dynamisch of bedoel je dat niet

rvk01
Slimmerik
  • July 22, 2026

Als je de homebase automatisch een ip laat krijgen via dhcp dan is het goed.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Je kunt de Homebase wel tijdelijk even in DMZ zetten, maar dit zou ik niet al te lang doen. Het is dan een erg kwetsbaar doelwit voor kwaadwillenden en ook voor ons netwerk. Je hebt dan kans dat je wordt geblokkeerd door onze Abuse-afdeling als je 'm te lang in DMZ-modus houdt. Maar als je het juiste IP-adres bij de DMZ-instellingen invoert, dan zou er geen reden moeten zijn dat je geen videobeelden vanaf 4G/5G zou kunnen kijken. 

Heb je nog hulp gezocht bij de Eufy helpdesk in de tussentijd? 

Maikel Drost
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9

Ik stel voor om de gehele set opnieuw in te stellen. Homebase aansluiten met utp direct op de experiabox. Daarna de camera als eerste toevoegen aan het account kijken of dit wat helpt. 

Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • July 28, 2026

Hoi ​@Anja V. Welkom op de KPN Community! Het kan even een lastig klusje zijn om de instellingen correct in de Experia Box te krijgen voor je Eufy deurbel. Maar je bent hier aan het juiste adres en zoals je merkt wordt er ook al goed met je meegedacht :) 

Hoe ver ben je nu gekomen met de laatste hulp van ​@rvk01? De belangrijkste eerste stap is in ieder geval de Eufy Homebase 3 een vast IP adres geven. Hoe je dat doet lees je op onze Kennisbank hieronder. 

Daarna kun je de juiste port forwarding instellen met de volgende instructies: 

Ik kan niet zo snel vinden welke poorten je dient open te zetten, maar dat staat wellicht in de handleiding van jouw Homebase 3. Het zou alleen 5062 kunnen zijn die je noemt. 

Wees er nog even zeker van dat je de firewall-instellingen hebt gezet naar Standaard en start daarna de apparatuur opnieuw op. Laat maar weten of je hiermee verder komt en zo niet, laat het dan weten. We denken graag met je mee!

PS: Bij een andere provider was je hier ook tegenaan gelopen ben ik bang, want geen enkel providermodem staat toe dat er ongeautoriseerd verbinding wordt gemaakt van buitenaf met apparaten op je thuisnetwerk, 

>  Het kan even een lastig klusje zijn om de instellingen correct in de Experia Box te
> krijgen voor je Eufy deurbel.

Dàt heeft dus niets met de Experia Box of FRITZ!Box te maken! Dat is een probleem van de Eufy die brakke app software heeft. Ik heb daar dus ook erg veel moeite voor moeten doen om de deurbel en de beveiligingscamera werkende te krijgen. Het werkt maar daar heb je dan ook alles mee gezegd.