Skip to main content
Vraag

Eufy deurbel E340 en camera's via Homebase3 zijn niet vanaf buitenshuis te benaderen via Experia Box V10

• July 13, 2026
  • 8 reacties
  • 34 keer bekeken

Ik heb een eufy deurbel E340 een Eufy camera S3 pro een Eufy camera solocam S340 en deze zijn gekoppeld aan de Eufy homebase S380. Wij hebben een Experia V10 router.

Als ik op mijn Wifi zit dan werkt alles prima ben ik buiten de deur dan lukt het niet om de camera's of deurbel te openen. KPN wil/mag mij niet helpen omdat er een poort moet worden opengezet.

-Eufy geeft de volgende oplossingen:

-neem een andere provider

-verwijder de app en  download deze opnieuw

-Zet alle aparaten en de router uit in een bepaalde volgorde

-UPnP aanzetten

Dit alles gedaan (behalve een andere provider)

Bij het uitlezen van mijn logbestand door Eufy lijkt het erop dat mijn router het alternatieve verbindingskanaal via UDP-poort 5062 blokkeert. Uit hun analyse blijkt dat de homebase3 zich momenteel in een symmetrische NAT-omgeving bevindt (NAT_type2) waardoor een standaard P2P verbinding niet succesvol tot stand kan worden gebracht. Ook wijst iets erop dat de UDP communicatie op deze poort wordt geblokkeerd door de router of netwerkprovider.

De volgende stappen worden aangeraden: Wijs een vast IP adres toe aan de homebase3 en stel dit IP adres in als DMZ host of stel de UDP poort 5062 open

Voor mijn gevoel heb ik bovenstaand gedaan in de router maar ben niet zeker of dat allemaal is goedgegaan. Ben een leek op dit gebied maar KPN wil niet meekijken.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Dit frustreert enorm en ben geneigd om de camera's terug te brengen, maar loop ik dan bij een ander merk misschien tegen hetzelfde aan?

8 reacties

rvk01
Slimmerik
  • July 13, 2026

-Eufy geeft de volgende oplossingen:

-neem een andere provider

Haha, lekker makkelijk (maar lost je probleem daar ook niet op) 😂

Voor mijn gevoel heb ik bovenstaand gedaan in de router maar ben niet zeker of dat allemaal is goedgegaan. Ben een leek op dit gebied maar KPN wil niet meekijken.

Misschien handig als je dan screenshots plaatst van wat je aangepast hebt.

De makkelijkste methode lijkt me dan UPnP aan te zetten maar dat geeft alle apparaten op je netwerk de mogelijkheid om poorten ‘open te prikken’ op de router. Meestal niet een van de veiligste methodes maar het kan wel aangeven of de port-forward de oplossing kan bieden (je kunt UPnP daarna weer uitzetten).

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 13, 2026

kan blijkbaar maar 1 per keer

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 13, 2026

nummer 2

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 13, 2026

nummer 3

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 13, 2026

en nummer 4 ik heb het IP adres van de homebas ingevuld

rvk01
Slimmerik
  • July 13, 2026

Sowieso moet je het internet adres in die port forward leeg laten. Die is alleen als je van een bepaald ip adres het ding wil benaderen. Maar hij wil dat van elk ip adres van buiten. 

Tevens heb je de firewall op aangepast staan. Waarschijnlijk is het handiger deze op standaard te zetten. Anders heb je ook kans dat het apparaat geen contact kan maken met de Eufy servers.

Zet dmz helemaal uit. Als je teveel dingen in het stellen dan kunnen die dingen ook tegen elkaar gaan werken. Je stelt ook alleen UPnP in OF port forwards. Niet beide.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 13, 2026

Nu alleen APnP op aan staan maar werkt nog niet. Dit was al mijn eerste stap in de router daarna ben ik mbv AI verder gaan instellen.

rvk01
Slimmerik
  • July 13, 2026

Nu alleen APnP op aan staan maar werkt nog niet. Dit was al mijn eerste stap in de router daarna ben ik mbv AI verder gaan instellen.

De cameras heb je daarna wel opnieuw gestart zodat ze de poort kunnen 'prikken'? Misschien duren ze dat alleen bij opstarten.

Sowieso firewall even op standaard zetten (anders gaat dat nog mis).

Als dat niet werkt... firewall op standaard laten staan, UPnP weer uitzetten en de Port forward toevoegen. Let dan wel op dat je de internet op adres leeg laat en je bij intern adres het adres van dat apparaat gebruikt. Laat dan eens de volledige Port forward zien (intern ip adres is niet erg om te geven want die is normaal van buiten toch niet bereikbaar).

Â