Skip to main content

Eufy camera deurbel;

Ben ik sinds anderhalve week in het bezit van een Eufy camera deurbel. Geïnstalleerd zoals voorgeschreven en werkte de camera deurbel enkele dagen zonder storingen. Kon ik live beeld uitkijken, werden er activiteiten waargenomen en opgeslagen in de Homebase 2. Helaas was de werking van korte duur en begon enkele dagen geleden het Eufy systeem foutmeldingen in de Eufy App te geven en was de verbinding in de app met Homebase 2 niet constant.  Heb ik alle mogelijk oplossingen welke werden aangedragen door Eufy zelf en welke ik op internet vond, waaronder op dit forum, geprobeerd. Helaas niet tot het gewenste effect. 

Storingen;

Reden dat ik toch een nieuwe topic aanmaak is het feit dat ik mijn specifieke storingen / error en/of foutmeldingen nog niet hier ben tegen gekomen. In de app bij het proberen live uit te kijken kreeg ik errors -2, -203, -204, -205. Als de errors zich voordoen dan heb ik in de meeste gevallen wel geluid. Bijzonder is ook dat het live uitkijken in de Eufy App wel werkt tussen 00.00 uur en 10.00 uur. Na 10.00 uur kan ik niet meer live uitkijken, worden activiteiten niet meer waargenomen, dan wel opgeslagen. Als ik wel kan uitkijken dan valt het mij op dat in het beeld getoonde verbindingssnelheid zeer laag is. Variërend van 6KB/s tot ongeveer 40 KB/s.

Wifi;

Op internet heb ik veel gelezen over het feit dat het wifi dient te worden opgedeeld in 2.4 en 5.0 ghz. In verband met het feit dat de Eufy camera deurbel alleen geschikt is voor 2.4 ghz. Ook deze oplossing heb ik toegepast, maar helaas niet tot het gewenste effect. Ik ondervind zowel met gebruik van Ethernet kabel en wifi op 2.4 ghz dezelfde problemen.

Oplossing;

Hopelijk heeft iemand hier nog een oplossing.

 

 

Hi,

Is je Homebase2 draadloos verbonden met je netwerk?

Ik heb hem bekabeld op mijn netwerk aangesloten en alles draait zonder problemen.

Misschien kan je dat als test eens proberen?


Hallo,

Zowel bekabeld als WiFi werkt de camera slecht.


Dan zou ik contact opnemen met Eufy. Ik denk niet dat het aan kpn ligt in dat geval. 


Ik zou even een reset naar fabrieksinstellingen voor zowel Homebase als de deurbel uitvoeren. Als de Homebase is verbonden via bekabeld netwerk, dan verwacht ik een probleem in de communicatie tussen deurbel en Homebase.

Configureer de Homebase ook niet via Wifi maar via een bekabeld netwerk.

En nog een andere vraag: hoe ver staat je deurbel van de Homebase af? Als die afstand groot is, dan ga je ook issues krijgen met verbindingen.

 


Dan zou ik contact opnemen met Eufy. Ik denk niet dat het aan kpn ligt in dat geval. 

Inmiddels heb ik e-mail contact met Eufy zelf. Hopelijk bied dat de oplossing.


Ik zou even een reset naar fabrieksinstellingen voor zowel Homebase als de deurbel uitvoeren. Als de Homebase is verbonden via bekabeld netwerk, dan verwacht ik een probleem in de communicatie tussen deurbel en Homebase.

Configureer de Homebase ook niet via Wifi maar via een bekabeld netwerk.

En nog een andere vraag: hoe ver staat je deurbel van de Homebase af? Als die afstand groot is, dan ga je ook issues krijgen met verbindingen.

 

Heb ik reeds al gedaan en bood niet de oplossing. De Homebase staat op nog geen meter van de deurbel. Op internet heb ik nagenoeg alles aangedragen oplossing vanaf dit forum of andere fora uitgeprobeerd, maar ondervond ik nog steeds verbindingensproblemen.


Hi @Don-1! Vervelend dat het probleem zo grondig lijkt te zijn. Hoe verloopt het contact met Eufy?

Wil je daarnaast eens proberen de deurbel te verbinden met Extra Wifi?


Hi @Don-1! Vervelend dat het probleem zo grondig lijkt te zijn. Hoe verloopt het contact met Eufy?

Wil je daarnaast eens proberen de deurbel te verbinden met Extra Wifi?

Tot heden loopt het contact goed. Inmiddels het ik het logboek doorgezonden en andere zaken. Extra WiFi heb ik ook al geprobeerd,  maar zonder resultaat. Voornamelijk in de ochtend neemt de camera wel activiteiten waar en is live uitkijken enigszins te doen. Helaas duurt het laden van de live beelden te lang en vermoed ik ook dat de Eufy app geen gemakkelijke verbinding kan leggen met de Homebase. Ik las over het openzetten van poorten in de router. Ik heb daar zo'n mijn bedenking bij aangezien ik dan niet alleen de poort open voor Eufy, maar wellicht ook voor anderen. Het zou dan gaan om port tcp 80, tcp 443 en udp 0-65535.


Hoi, (Don-1, 5 maanden geleden, mijn reactie nu 23 april 2023)

Ik had hetzelfde probleem met mijn EufyCam 2 pro camera, geen verbinding met mijn Homebase 2, foutmelding 204, ik heb het volgende gedaan; de camera verwijderd uit de Eufy app en daarna opnieuw binnen een meter van de Homebase de camera weer toegevoegd waarna alles weer goed werkt. Bij mij althans, succes. Laat even weten hoe je bevindingen zijn als je het ook probeert.

Groet,

Peter 

​​​​​


Ik had ook zo'n soort probleem bij mn zusje. Iig error 204.

 

Verbinding was top, maar na het vastklikken in de houder, begonnen de problemen.

 

Bleek dat degene die de bel had geplaatst, eigen schroeven had gebruikt. Heb de originele schroeven van eufy nu gebruikt en alles werkt nu naar behoren.