Skip to main content
Antwoord

Experia Box V10 MAC ACL werkt niet, kan alsnog verbinden met apparaten die niet op whitelist staan

• February 6, 2021
  • 6 reacties
  • 223 keer bekeken

Hallo,

Ik krijg het niet voor elkaar ongewenste MAC adressen te blokkeren. Bij wifi -> geavanceerd heb ik ik MAC ACL op ingeschakeld gezet. Ik heb alleen mijn telefoon aan de whitelist toegevoegd maar toch kan ik gewoon met andere apparaten verbinding blijven maken.

Beste antwoord door Erik van KPN

Heeft u versterkers? 

Ja. Nu u het zegt, daar zijn we meestal mee verbonden. Dat is een ander wachtwoord en naam dan op de Xperia box staat.

Ah, dat is een goeie, @Nick83 :thumbsup_tone1: Als je verbonden bent met de wifi van de Versterker (welke soort is het?) dan werkt de MAC ACL die je op de Experia Box instelt inderdaad niet, @De_meneer.  

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • February 11, 2021

Hoi De_meneer, welkom! Wat we soms zien hier is dat apparaten die eerder verbonden zijn geweest met het netwerk, er alsnog op kunnen als je daarna MAC ACL inschakelt. Als je deze apparaten eens uit het netwerk gooit, zouden ze daarna geen verbinding meer moeten kunnen maken. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 11, 2021

Hoi De_meneer, welkom! Wat we soms zien hier is dat apparaten die eerder verbonden zijn geweest met het netwerk, er alsnog op kunnen als je daarna MAC ACL inschakelt. Als je deze apparaten eens uit het netwerk gooit, zouden ze daarna geen verbinding meer moeten kunnen maken. 

Dankjewel voor je reactie! Hoe gooi ik iemand uit het netwerk? Ik zie het Mac adres wel staan op de home pagina maar er zijn maar weinig opties.

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • February 11, 2021

Heeft u versterkers? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 11, 2021

Heeft u versterkers? 

Ja. Nu u het zegt, daar zijn we meestal mee verbonden. Dat is een ander wachtwoord en naam dan op de Xperia box staat.

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • February 12, 2021

Heeft u echt een v10?

Of een v10a?

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 16, 2021

Heeft u versterkers? 

Ah, dat is een goeie, @Nick83 :thumbsup_tone1: Als je verbonden bent met de wifi van de Versterker (welke soort is het?) dan werkt de MAC ACL die je op de Experia Box instelt inderdaad niet, @De_meneer.  

Â