Skip to main content

Ik heb een probleem met port forwarding Ip4 met Experiabox V10. 

Ik ga via instellingen naar Poortforwarding IP4 en dan vul ik de poortnummer in bij applicatie en met IP adres zet ik de poorten open.

Ik wil 3 poorten (verschillende nummers) open zetten maar in praktijk staat er maar 1 open. De modem geeft geen fouten aan en slaat alles netjes op, maar via checking port op internet, blijkt dat de poorten niet open staan en ik kan dus niet met mijn mobiel in het systeem. De systemen waar ik wil inloggen werken wel op de vaste computer (vaste internetlijn) .
Er staat als opmerking boven poortforwarding dat je moet opletten dat de virtuele server niet vol staat, want dan negeert hij de actie. Weet iemand hoe ik kan zien of de virtuele server vol is en of ik iets kan leegmaken?

Vorige keer heeft een vriendelijke meneer van KPN mij geholpen maar nu moet ik eerst een lidmaatschap bij Techdesk afsluiten……. beetje jammer, dit is duidelijk een handicap in de experia box

Wie kan mij helpen?

Het modem staat helaas postdicht. Als je zeker weet dat de Experiabox goed is ingesteld kan je eventeel een factory reset uitvoeren. Daarmee wordt alles “leeg gegooid” :) 


weet er iemand wat een virtuele server is? Staan hier al je gegevens in? email? 


Het modem staat helaas postdicht. Als je zeker weet dat de Experiabox goed is ingesteld kan je eventeel een factory reset uitvoeren. Daarmee wordt alles “leeg gegooid” :) 


Ik denk niet dat hij dicht zit, ik kan van alles wissen, toevoegen, veranderen enz.  

Maar stomme vraag: experia box is toch de modem?

Ik heb ook nog een netgear aan de experia box hangen, kan die storing geven?


Het modem staat helaas postdicht. 

Wat een onzin, een Experia Box staat net zo dicht als elke andere router in zijn standaard configuratie. M.b.v. port-forwardings en via de DMZ-Host is deze volledig open te zetten.

 

@V10 probleem, staan de services die je vanaf Internet wilt kunnen benaderen op een apparaat aangesloten op de Experia Box of aangesloten op de Netgear?

Wat is het type van die Netgear?


2 systemen op experia V10 box en camera op netgear GS105G en via die oude WiFi repeater van kpn (ook soort modem) 

inmiddels heb ik gelukkig 2 poorten open staan. (Alles gewist, opnieuw ingevoerd bij poortforwarding, V10 opnieuw opgestart)  De poort van de camera is niet gelukt, maar dit was ook niet nodig zei de installateur van Hik Connect…… via WiFi kan ik contact maken maar 4G niet……..ik zie dat dit probleem vaker voorkomt bij Hik Camera…..

iemand ervaring hiermee?


Het modem staat helaas postdicht. 

Wat een onzin, een Experia Box staat net zo dicht als elke andere router in zijn standaard configuratie. M.b.v. port-forwardings en via de DMZ-Host is deze volledig open te zetten.

 

@V10 probleem, staan de services die je vanaf Internet wilt kunnen benaderen op een apparaat aangesloten op de Experia Box of aangesloten op de Netgear?

Wat is het type van die Netgear?

Ik had het over toegang mbt tot logging (Die is vrij beperkt), maar ik ben blij dat jij tevreden bent met de toegang tot die functionaliteit ;) De beperkte logging en persoonlijke ervaringen zijn de reden waarom ik een Factory reset aanraad op het moment dat de settings in de GUI anders zijn dan de daadwerkelijke settings die ingeladen zijn. 

Ik heb zelf helaas geen ervaring met Hik Camera, ik zou voor de zekerheid in ieder geval de officiële handleiding controleren, het kan zijn dat de camera gebruik maakt vaan meerdere poorten. 


Ok bedankt voor uw hulp, ik ga hiervoor hulp inschakelen. Tot ziens


Ik had het over toegang mbt tot logging (Die is vrij beperkt), ...

Over logging ... welke loggjng?

 

De beperkte logging en persoonlijke ervaringen zijn de reden waarom ik een Factory reset aanraad op het moment dat de settings in de GUI anders zijn dan de daadwerkelijke settings die ingeladen zijn. 

Een factory reset zou het allerlaatste moeten zijn dat nodig zou moeten zijn. Ik heb in de vele vele jaren dat ik een Experia Box heb gebruikt drie keer een factory reset doorgevoerd waarvan één keer tijdens de pilot van de V10 (zonder a).


@V10 probleem, welkom hier. 

Ik zie dat je al aardig op weg bent gebracht. Ik hoop dat je eruit gaat komen met de camera. Ik kan je hier helaas ook niet bij helpen. Ik hoop de handleiding of de mensen van Hik wel. Of hier moet iemand al de oplossing weten.