Ik ben overgegaan van Ziggo naar KPN. Bij Ziggo stond de Ziggo router in bridged mode naar mijn Unifi Security Gateway (USG), de home router. Aangezien KPN geen bridged mode kent, heb ik nu de USG in de DMZ geplaatst van de KPN-router, een Box12.
In mijn home network heb ik een wireguard server draaien voor externe toegang tot mijn netwerk. Ik heb daarom een port forward ingesteld op de USG voor UDP verkeer op port 51820 (de listening port van wireguard) naar poort 51820 op mijn wireguard server.
Ik probeer nu een wireguard tunnel op te zetten vanuit mijn mobiel. Dit werkt prima zolang mijn mobiel op de wifi van het thuisnetwerk zit, maar zodra ik de wifi uitzet, verbreekt de tunnel en is deze ook niet meer te activeren. Toegang via het externe IP adres werkt dus niet meer. Met TCPDump op de Wireguard server zie ik ook dat de pakketten niet meer binnenkomen.
Ik heb al deze settings (DMZ/PortForwards/AllowedIP’s) vele malen gechecked, maar kom er niet uit. Iemand een idee waar het aan ligt?
Dank,
P