Skip to main content

Ik ben overgegaan van Ziggo naar KPN. Bij Ziggo stond de Ziggo router in bridged mode naar mijn Unifi Security Gateway (USG), de home router. Aangezien KPN geen bridged mode kent, heb ik nu de USG in de DMZ geplaatst van de KPN-router, een Box12.

In mijn home network heb ik een wireguard server draaien voor externe toegang tot mijn netwerk. Ik heb daarom een port forward ingesteld op de USG voor UDP verkeer op port 51820 (de listening port van wireguard) naar poort 51820 op mijn wireguard server.

Ik probeer nu een wireguard tunnel op te zetten vanuit mijn mobiel. Dit werkt prima zolang mijn mobiel op de wifi van het thuisnetwerk zit, maar zodra ik de wifi uitzet, verbreekt de tunnel en is deze ook niet meer te activeren. Toegang via het externe IP adres werkt dus niet meer. Met TCPDump op de Wireguard server zie ik ook dat de pakketten niet meer binnenkomen.

Ik heb al deze settings (DMZ/PortForwards/AllowedIP’s) vele malen gechecked, maar kom er niet uit. Iemand een idee waar het aan ligt?

Dank,

P

Hoi @PP717, welkom hier. Je zult bij een dergelijke overstap wat dingen moeten aanpassen. Wat precies hangt een beetje af van je setup. Je geeft al een aantal dingen aan. Ik ben ook nog benieuwd naar het volgende: 

• Heeft jouw Box 12 al de nieuwe Software? Zo niet, dan zul je deze binnenkort gaan krijgen, dan veranderen er ook nog wat dingen qua hoe instellingen gaan.
  • Heb je gekeken naar de interne ip-range? Volgens mij gebruikt Ziggo daarvoor een andere dan wij. En dan zul je dat op bepaalde plekken moeten aanpassen

In het algemeen is dit verder een heel nuttig topic voor het aansluiten van een eigen router achter een KPN modem:

Je hebt verder ook de optie om de KPN Box er tussenuit te halen. Meer informatie daarover lees je op kpn.com/eigenmodem

@PP717 Als je glasvezel hebt kun je de Unifi direct op je ONT aansluiten en je Box 12 ertussen uit halen.

PPPoE

VLAN 6

Inlog: internet 

Wachtwoord: internet

Prefix: 48

(DMZ/PortForwards/AllowedIP’s) vele malen gechecked...

Alleen DMZ gebruiken naar de USG. Niet gecombineerd met ook een poort forwarding. Dan zou het gewoon moeten werken. 

Of zonder DMZ met poort forwarding. Daarbij dan "Internet ip adres" leeg laten.

Je bent niet meer teruggekomen hier, @PP717. Is het gelukt om de boel weer werkend te krijgen?

Ja is gelukt.

Oplossing was router terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Vervolgens DMZ aanzetten en router herstarten. Alles werkt nu prima. Dank.

PPee

Reageer