Skip to main content

Ik wil graag voor mijn draadloze thermostaat een gateway aansluiten op box 12. how doe ik dat?

Vriendelijke groet Boudewijn

Hallo @BoudewijnPeize 

 

Wat voor soort gateway bedoel je, is dat iets wat bij de thermostaat hoort?
Zo ja, wat is het merk en type van de gateway/thermostaat en hoe zou die aangesloten moeten worden, via WiFi of een netwerkkabel?

Als je iets anders bedoelt dan graag een wat uitgebreidere uitleg wat de bedoeling is en meer informatie over wat voor apparaten het gaat.


Hoi het gaat om een plugwise thermostaat en een smile gateway. Hij zou via wifi moeten werken. Daarvoor zou ik de gateway smile op hetzelfde netwerk als mijn kpn moeten krijgen. En dat lukt dus niet.

Vriendelijke groet Boudewijn 


Hoi @BoudewijnPeize 

 

De Smile gateway ondersteunt zo te zien alleen 2.4GHz WiFi, waarschijnlijk kan deze niet connecten als er ook 5GHz op hetzelfde SSID (WiFinaam) zit.

Gelukkig kan je nu een Extra WiFi netwerk instellen op de Box 12, zie dit artikel hoe je dat in kan stellen, je moet daar dan alleen de 2.4GHz aanzetten.

Als je een Box 12 met de nieuwste firmware hebt dan gaat dat net even anders, dan dit artikel volgen, je ziet na inloggen op de Box 12 vanzelf welke artikel je moet volgen omdat de schermen er heel anders uitzien.

 

Waarschijnlijk moet je bij instellen ook je telefoon even aanmelden op het Extra WiFi netwerk anders lukt het vaak niet.


Ik ga het proberen. Eerst dank