Skip to main content

Is het mogelijk om zowel voor de Superwifi’s als de Experiabox v10 de firmware updates (tijdelijk) uit te schakelen. Als de update tijdens mijn vakantie wordt uitgerold (wat nu voor de tweede keer is gebeurd), starten de superwifi’s niet meer correct op en verlies ik de toegang tot mijn alarmsysteem en mijn camera’s, niet fijn als je in het buitenland zit.

Goedemorgen @JazzMo, het iupdaten van de V10 en en de Superwifi punten kun je niet (tijdelijk) uitzetten. Dit is een volledig geautomatiseerd proces vanuit KPN. Wil je meer controle over jouw thuisnetwerk dan is er de optie om een eigen modem te nemen.  Hier op het forum hebben we ook enkele mooie topics speciaal voor dit onderwerp: 


 

 


Een alarmsysteem op WiFi is ook volkomen belachelijk hé, dat moet je ook nooit doen. Wie verzint zoiets? Inbrekers kunnen je WiFi kinderlijk eenvoudig verstoren met een WiFi killer of WiFi jammer. Voor een paar tientjes te koop, ff googlen. 1 druk op de knop en alles ligt plat. Wat heb je daar aan?


Ik ben best benieuwd waar de firmware updates voor dienen. Tot nu toe heb ik een update langs zien komen die problemen introduceerde die er daarvoor niet waren, en vervolgens twee updates die die problemen niet oplosten. Tot nu toe wordt ik er niet blij van en zou ik liever zien dat de kpn van de spullen afblijft.


Gebruik een eigen router dan. Daar blijft KPN vanaf.


Een aantal firmware updates geleden heeft een update een probleem geintroduceerd met het tonen van aangeloten apparaten op de superwifi’s. Zowel via de webinterface als via de ios app krijg ik voortdurend verkeerde informatie over wel en niet aangesloten apparatuur. We zijn nu een aantal updates verder, maar dit probleem is nog altijd niet opgelost. Wordt er nog gezocht naar een oplossing voor deze hardnekkige bug, of zit ik vergeefs te wachten ?

met vriendelijke groeten,
Martin Klein


Ik heb vier superwifi’s in bedrijf. Drie daarvan zijn geupdate naar firmware versie 1.00.11v1. De vierde draait nog steeds op 1.00.10v1. Als ik die vierde probeer te upgraden via de webinterface, krijg ik de melding dat 1.00.10v1 de laatste versie is. Eigenaardig als de andere drie aangeven een nieuwere versie te draaien. Graag advies.

met vriendelijke groeten,
Martin Klein

 

*admin: samengevoegd


Ha @JazzMo, het gaat om de problemen waar je in je andere topic ook tegenaan liep? Je hebt nog steeds een V10? En wat merk je precies nu? Is er wel verbetering opgetreden na de updates?


goedemorgen Marcia,

Er is geen enkele verbetering opgetreden, de problemen die ik eerdere topics heb aangegeven zijn onveranderd.

  • Zowel webinterface als ios app geven voortdurende verkeerde en wisselende opgaves van welke toestellen online en welke offline zijn, en dat veranderd ook terwijl je er naar kijkt.
  • De superwifi’s nemen na een reboot niet uit zichzelf de beste verbindingen, ik moet alle superwifi’s in exact de goede volgorde opstarten om ‘groene’ verbindingen op 5ghz te krijgen. Als ik dat niet doe blijven sommigen superwifi’s domweg op oranje staan met een 2.5 ghz verbinding, terwijl prima verbindingen mogelijk zijn.

Het eerste probleem was er niet toen ik de superwifi’s kocht, is geintroduceerd in een firmware update, ik zou toch denken dat te vinden moet zijn wat daar is fout gegaan.

met vriendelijke groeten,
Martin Klein