Ik heb de volgende situatie
Ik heb een nieuwe KPN experia box v12, op deze modem/router zitten een aantal USB poorten die niet geactiveerd zijn door KPN.
Mijn IP camera heeft altijd gebruik gemaakt van de USB schijf die op de oude experiabox V9 was aangesloten en dit werkte prima.
Aangezien dit nu niet meer mogelijk is moet ik naar een andere oplossing zoeken.
Ik heb de volgende opstelling KPN Experiabox V12. Vanuit de lan poort zit de ethernet kabel op de wan poort naar de tweede router, deze heeft een statische IP
Ik heb bewust gekozen voor twee gescheiden netwerken. Dit was ook al van toepassing in de oude situatie. Vanuit het tweede netwerk kan ik het eerste netwerk benaderen, andersom niet maar dit hoort ook zo te zijn.
De tweede router heeft een vast IP adres gezien vanuit de Experia box. Op deze tweede router zit een usb poort waarop een harde schijf is aangesloten. Ook is er nog een server achter deze routerdie eventueel ook nog schijfruimte heeft.
Vanuit de Experia box heb ik port 445 (SMB) naar mijn tweede router geforward.
Ik heb vervolgens begrepen dat dan mijn IP camera deze schijf of server kan benaderen wat niet het geval is.
Hoe kan ik dit oplossen