Skip to main content

Van de week zijn er bij ons zonnepanelen geplaatst. We hebben een FoxEss omvormer die onze eigen WiFi niet herkent. Signaal is sterk genoeg. Gisteren letterlijk 2,5 uur met de helpdesk van KPN gezocht naar een oplossing, helaas zonder resultaat. Hij wist het ook niet meer. Ik heb er geen verstand van maar de kpn man heeft een extra 2.4 WiFi netwerk aangemaakt maar de omvormer ziet deze niet. Hij herkent vanuit de hele straat de WiFi punten maar niet die van mij. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Hallo @JoyBor , op de 1e plaats is het vreemd dat de leverancier van de panelen e.e.a. niet werkend op kan leveren. Ze zullen zo langzamerhand toch wel ervaring genoeg hebben, of heb je ze door en dozen schuiverfirma laten installeren, uitpakken, installeren, geld beuren en wegwezen naar de volgende klant.

Kan de omvormer ook bekabeld aangesloten worden?

Welk merk en type modem heb je?


Sommige devices kennen kanalen 12 en 13 niet, zit jouw experiabox op een van die kanalen?
Als het zo’n chinese omvormer is waar je een wifi stick opschroeft, kan het zomaar zijn dat wifi n de hoogste wifi generatie is die het apparaat ondersteunt.  Dan zou je ergens een oude router moeten vinden en deze in serie met de experiabox zetten.


 

Hallo @JoyBor , op de 1e plaats is het vreemd dat de leverancier van de panelen e.e.a. niet werkend op kan leveren. Ze zullen zo langzamerhand toch wel ervaring genoeg hebben, of heb je ze door en dozen schuiverfirma laten installeren, uitpakken, installeren, geld beuren en wegwezen naar de volgende klant.

Kan de omvormer ook bekabeld aangesloten worden?

Welk merk en type modem heb je?

Ik heb een experiabox v10. Bedoel je dat met modem? 🙈


Hallo @JoyBor , inderdaad,  dat is het modem, daarbij kun je heel eenvoudig de 2.4band een andere naam geven die door de omvormer te herkennen  moet zijn.

 


 

Hallo @JoyBor , op de 1e plaats is het vreemd dat de leverancier van de panelen e.e.a. niet werkend op kan leveren. Ze zullen zo langzamerhand toch wel ervaring genoeg hebben, of heb je ze door en dozen schuiverfirma laten installeren, uitpakken, installeren, geld beuren en wegwezen naar de volgende klant.

Kan de omvormer ook bekabeld aangesloten worden?

Welk merk en type modem heb je?

Ik heb een experiabox v10. Bedoel je dat met modem? 🙈

Die heeft geen extra wifi.Maar je kan wel wifi scheiden.Stel 2.4 dan met een andere naam in als 5.0.Zet hem dan ook op een kanaal 1 tm 11, zoals @EAZ1964 al zegt.

Dan moet het werken, anders kan je de wireless modem ook nog op B/G zetten ipv B/G/N, maar ik zou dat niet meteen doen.


Ik heb een experiabox v10. Bedoel je dat met modem? 🙈

Die heeft geen extra wifi.

Mogenlijk heeft @JoyBor WiFi versterkers? 


Ik heb een experiabox v10. Bedoel je dat met modem? 🙈

Die heeft geen extra wifi.

Mogenlijk heeft @JoyBor WiFi versterkers? 

Dat zou kunnen inderdaad😉


Ik heb een experiabox v10. Bedoel je dat met modem? 🙈

Die heeft geen extra wifi.

Mogenlijk heeft @JoyBor WiFi versterkers? 

Dat zou kunnen inderdaad😉

Bedankt voor het meedenken! Ik heb inderdaad WiFi versterkers. Samen met de kpn man hebben we 2.4 een andere naam gegeven. Ook deze is niet zichtbaar. Hij staat op kanaal 1. Waar kan ik de modem op B/G zetten? Dat kan ik niet vinden?


Ik zie in de handleiding van deze omvormer, dat je met een android app de omvormer kunt benaderen op een eigen wifi signaal. Werkt dit wel?


Je klikt op wifi (niet extra wifi) en zet daar de wireless mode op B/G, als het dan wel werkt zou ik het zo laten.Anders weer op BGN zetten, want dan zit het probleem ergens anders.


Ik heb inderdaad WiFi versterkers. Samen met de kpn man hebben we 2.4 een andere naam gegeven. Ook deze is niet zichtbaar. 

Ziet u dit Extra WiFi netwerk met uw mobiel wel?


Ik zie in de handleiding van deze omvormer, dat je met een android app de omvormer kunt benaderen op een eigen wifi signaal. Werkt dit wel?

Dat lukt wel

 


Je klikt op wifi (niet extra wifi) en zet daar de wireless mode op B/G, als het dan wel werkt zou ik het zo laten.Anders weer op BGN zetten, want dan zit het probleem ergens anders.

Sorry, ik zie het er niet tussen staan


Ik heb inderdaad WiFi versterkers. Samen met de kpn man hebben we 2.4 een andere naam gegeven. Ook deze is niet zichtbaar. 

Ziet u dit Extra WiFi netwerk met uw mobiel wel?

Op andere apparaten zoals mijn telefoon is het inderdaad wel te zien

 

 


als je met je telefoon in de omvormer wifi kunt, (https://www.fox-ess.com/wp-content/uploads/2020/06/WIFI-User-Manual.pdf), kun je zien hoe de settings staan voor de wifi in de omvormer? (menu settings). Misschien kunnen we daar iets van leren.

 


Het zelfde probleem vandaag ook gehad de hele straat zichtbaar behalve mijn SSID.  In het configuratie scherm, van de WiFi dongle , een aantal malen op refresh drukken en dan is plots het eigen SSID wel zichtbaar. Al met al toch iets vreemd


Goedendag, is hiervoor al een oplossing gevonden want het wil hier niet lukken.

Zelf een andere router achter de Zyxel gezet maar ook deze is niet te vinden.

bvd voor u antwoorden.

gr. Alex


…. Vervolg….er schijnt een firmware versie 3,9 te zijn van de dongle die niet goed werkt, je moet hem updaten naar 3.10.  Ga ik proberen. ….