Als je hier even op het forum zoekt, dan vind je wel topics van klanten die het hebben. @gensnet bijvoorbeeld? Toch?
FRITZ!Box 5590 Fiber haalt niet meer dan 2.5 gbit op de wan poort dus is je 4 gb abonnement zonde
Ik wil direct op de sfp module XSG-PON aansluiten. Ik wil de WAN aansluiting niet gebruiken.
Ik wil direct op de sfp module XSG-PON aansluiten.
Dat heb ik begrepen.
Ik wil de WAN aansluiting niet gebruiken.
Wanneer je de 2.5 Gbit/s WAN/LAN5-poort niet gebruikt benut je de 2.5 Gbit/s snelheid niet, want de vier LAN-poorten hebben maar een 1 Gbit/s snelheid.
Dat is nu de truc om méér snelheid te krijgen via de WAN/LAN5-poort bij rechtstreeks op de glasvezel (en niet via de vier LAN-poorten.
Ik wil direct op de sfp module XSG-PON aansluiten. Ik wil de WAN aansluiting niet gebruiken.
Als je WAN niet wil gebruiken, ga na Frit!box UI en activeer de optie "LAN 5” in de WAN instelling. Sluit een switch met minimaal 2.5Gbs en Link aggregation aan 2 LAN porten van de Frit!Box (b.v. LAN1+LAN5). Dan kan je theoretisch 3.5Gbs uit jouw 4Gbs Glasvezel halen, meer zit niet in. De SFP-module moet je via servicetools laten registreren en laten terugbellen om te activeren. In Fritz!Box UI activeer het profiel KPN glasvezel, en dan moet het werken.
Dat laatste snappen zij niet bij kpn of ze willen het niet. Zij weten niet wat ik bedoel. Volgen AVM moet ik het Modem- ID registreren bij KPN. Zij weten van niks. Vandaag 2 uur aan de lijn gehangen bij kpn.
Dat laatste snappen zij niet bij kpn of ze willen het niet. Zij weten niet wat ik bedoel. Volgen AVM moet ik het Modem- ID registreren bij KPN. Zij weten van niks. Vandaag 2 uur aan de lijn gehangen bij kpn.
Je moet dat met de servicetools met een kpn-id gaan regelen. Een andere mogelijkheid is er (nog) niet. Het wordt pas heel onaangenaam als je voor een tweede keer het Modem-ID door wilt geven omdat je een andere router gekocht hebt. Dat wil namelijk met dat servicetools maar één keer en géén tweede keer :-(
Klantenservice gebeld, technische medewerker aan de telefoon gehad en zelfs die snapte het niet en na wat heen en weer gepraat, wenste die mij verder een prettige dag en hing op. Zoveel onbeschoftheid had ik zelfs niet verwacht. Wanneer je dan niet het bestaan van dit forum weet, sta je dus met je rug tegen de muur, want wie lost je probleem op?
Het is een moderator te danken dat die iemand in de kpn gelederen heeft gevonden die wist wat ik wilde en na bijna één week wachten belde die en was het doorgeven van het Modem-ID in wel geteld 3 seconde geregeld.
Het wordt zo langzaam aan wel tijd dat een helpdesk medewerker of in ieder geval een technisch medewerker nu weet wat een klant wil met een router rechtstreeks aansluiten op glasvezel. Dat kan namelijk al vanaf 30 mei 2022. Die hebben nu bijna drie jaar daarvoor de tijd gehad…...
Marlon92 schrijft: Als je hier even op het forum zoekt, dan vind je wel topics van klanten die het hebben. @gensnet bijvoorbeeld? Toch?
Het onderwerp is hier inderdaad uitgebreid ter sprake geweest. Maar om dat te vinden is nog niet zo eenvoudig. Zit “ergens” goed verstopt en is niet makkelijk toegankelijk.
Zou je dit niet bij de kennisbank kunnen zetten als “vast” onderwerp? Hoeft iemand die een router rechtstreeks op glasvezel wil gaan aansluiten dat maar te lezen en hoef je hier niet meer op zoek naar forum berichten over dit onderwerp.