Skip to main content

Omdat ik over wil op VOIP wil ik mijn Experiabox vervangen door een Fritzbox 5530. 
Ik heb hem met de LAN poort aangesloten op de NT kast in de meterkast. 
Krijg alleen geen internet. 
 

Bij inloggegevens in de Frittzbox heb ik mijn KPN ID ingevuld, daarmee geeft die aan dat ik internet zou moeten hebben, maar als ik dan een diagnose uitvoer blijkt dat toch niet het geval. 
 

Iemand een idee wat de inloggegevens zouden moeten zijn om via je NT kastje internet te krijgen?

ik heb de Fritzbox niet bij KPN besteld
 

Ik heb er niet zoveel verstand van. Maar 1 ding weet ik wel: je KPN id moet je niet gebruiken. Dat is helemaal fout. 

Je moet ergens in de setup wel een KPN profiel kiezen. Heeft u dat voorbij zien komen?


Nee, bij de aanbieders stond KPN er helaas niet tussen. 
Het vreemde is dat de Fritzbox wel aangeeft dat verbinden met internet met mijn KPN ID lukt, maar vervolgens is er toch geen internet


Ik heb hem met de LAN poort aangesloten op de NT kast in de meterkast. 

Met welke LAN poort en heb je dan ook gekozen voor een WAN aansluiting via die LAN poort?


En volgens mij maakt het helemaal niet uit welke Fritzbox je hebt, de meest recente software is 7.92. en als ik kijk bij toegangsgegevens, dan staat KPNhier bij mij gewoon tussen om te kiezen als aanbieder.

Ik heb mijn 7530 vanaf mijn Ziggo modem (LAN1) aangesloten op mijn fritsbox WAN aansluiting (LAN1) 

 

Nu is de 5530 wel meer een echt glasvezelmodem, maar heb hier thuis geen glasvezel, dus het fijne weet ik er nog niet van,… Kan ook niet indirect iets vinden voor de 5530 fiber waarbij je ook de lan1 kunt instellen als WAN op de NT unit. 


De LAN poort 1 van Fritzbox zou geschikt moeten zijn voor WAN, dat kun je zo instellen in het menu. 
Ben al iets verder, heb de Experiabox weer aangesloten en in de instellingen zie ik de inlognaam voor internet xxxx@internet

nu nog het wachtwoord zien te vinden, want ik zie alleen maar sterretjes eronder

Dat moet KPN toch verstrekken ergens?


Volgens mij maakt het geen bal uit wat je daar invult. Het word heel niet gecontroleerd. 

Maar het KPN profiel zou aanwezig moeten zijn. Anders eerst updaten. Dat kan als je hem achter de Experiabox hebt hangen.


Opgelost.  
Ik had de taal al overgezet naar Nederlands,

maar daarnaast was ook nog een tabblad landsafhankelijke instellingen. 
Die stond nog op Duitsland,

is nu Nederland en KPN wordt herkend. 
Bedankt allemaal