Skip to main content

Hallo,

Ik heb al geruime tijd last van wegvallende verbinding in de Fritzbox (bekende ‘internet connection cleared” en dan “PPPoE time exceeded”). De NT is al twee keer vervangen (nu door een Nokia) maar ik vermoed dat ik nu een soort van oorzaak heb gevonden.

 

Ik draai thuis 5proxmox servers met in totaal 97 Virtual Machines. Deze draaien validatie nodes voor het Ethereum Classic blockchain (peer-to-peer netwerken). Voor iedere node moet een aparte poort open en geforward worden naar het IP adres van de desbetreffende VM. Als ik dat instel voor slechts 36 VMs, klapt de verbinding er na een dag of 3 uit met bovengenoemde melding. Met letterlijk iedere 5min… het sluiten van de poorten verhelpt dan het probleem.

 

Mijn vraag, weet iemand of dit aan de Fritzbox ligt, of aan KPN zelf? Indien het Fritzbox is (teveel verbindingen die dan de Fritzbox ‘verstikt’) kan ik mss een UDM Pro SE of een Netgear Pro Router ophangen. Als het echter KPN zelf is dan heeft dat weinig zin.

 

Alvast bedankt,

Gr

Jelle..

Hallo @Jelleeelco , welkom op de KPN Community waar klanten elkaar helpen.

Ik ben bang dat je met zoveel connecties en portforwards niet meer genoeg hebt aan een consumentenrouter. Aan de kant van KPN zal het niet liggen, want daar zitten veel grotere routers die veel meer verkaar afhandelen dan alleen jouw verbinding.

“vroeger” kon je nog inloggen op een fritzbox om te zien wanneer hij uit zijn geheugen liep, maar bij de huidige generatie is dat volgens mij niet meer mogelijk.


Hi Arjan,

Dank je wel voor je snelle antwoord! Ik had zo’n vermoeden ook. Dat wordt een zoektocht naar een nieuwe router.

 

Ik zit te denken aan een UDM Pro SE of de nieuwe Netgear Pro router. Ik weet dat de UDM Pro met een speciaal script het IPTV gedeelte werkend kan krijgen, met de Netgear Pro moet ik dat nog uitzoeken.


Hoi Jelle, houd er in ieder geval rekening mee dat ze voldoende verwerkingscapaciteit overhouden om ook het PPPoE gedeelte af te handelen, anders ga je dat weer merken in je snelheid


Dank! Ben benieuwd hoe ik dat van te voren kan bekijken…. Jammer dat KPN nog PPPoE gebruikt :(


 De verbinding al wel over glasvezel lopen.

Het type nummer van de FB zie ik niet (?)

Maar :

“vroeger” kon je nog inloggen op een fritzbox om te zien wanneer hij uit zijn geheugen liep, maar bij de huidige generatie is dat volgens mij niet meer mogelijk.

Heb je hier wat aan :
https://nl.avm.de/zoeken/?q=Supportgegevens

Contact op nemen met AVM ?

. . . Dat wordt een zoektocht naar een nieuwe router.

Andere OS voor FB kan ook nog, meen ik te weten, zelf geen ervaring mee.