Beantwoord
Gastaccount instellen op de V10 met wifi versterkers
Binnenkort ga ik een ruimte in mijn huis aan toeristen verhuren. Om op de verdieping goede wifi te realiseren heb ik wifi versterkers geplaatst. Nu lees ik op het forum dat ik dan geen gast account kan instellen. Ik vind het echter geen prettig idee om mijn eigen wifi wachtwoord aan diverse gasten te geven. Hoe kan ik dit nu het beste gaan oplossen, of komt de update voor de box al snel zodat dit wel mogelijk wordt? Over ongeveer 3 weken start de verhuur.
Beste antwoord door wjb
Hoe je een tweede router achter de Experia Box kunt aansluiten kan je in dit topic lezen.
Toch zou ik je willen afraden om een tweede router te gaan gebruiken.
Je doet er mijns inziens veel verstandiger aan om een wifi accesspoint te gebruiken met AP isolation zoals bijvoorbeeld de TP-Link EAP245.
Je stelt daarmee eenvoudig een gastnetwerk in waarmee aangesloten apparaten alleen Internet op kunnen en geen contact kunnen maken met andere apparaten in het netwerk.
Daarmee heb je jouw eigen netwerk dus prima beschermd.
Je kunt op die TP-Link naast het wifi gastnetwerk uiteraard ook nog jouw gewone privé wifi netwerk configureren zodat je ook zelf wellicht betere wifi kunt ervaren.
Daarbij is het ook nog eens veel eenvoudiger om een accesspoint in jouw netwerk op te nemen dan om een tweede router te configureren.
Bekijk origineelToch zou ik je willen afraden om een tweede router te gaan gebruiken.
Je doet er mijns inziens veel verstandiger aan om een wifi accesspoint te gebruiken met AP isolation zoals bijvoorbeeld de TP-Link EAP245.
Je stelt daarmee eenvoudig een gastnetwerk in waarmee aangesloten apparaten alleen Internet op kunnen en geen contact kunnen maken met andere apparaten in het netwerk.
Daarmee heb je jouw eigen netwerk dus prima beschermd.
Je kunt op die TP-Link naast het wifi gastnetwerk uiteraard ook nog jouw gewone privé wifi netwerk configureren zodat je ook zelf wellicht betere wifi kunt ervaren.
Daarbij is het ook nog eens veel eenvoudiger om een accesspoint in jouw netwerk op te nemen dan om een tweede router te configureren.
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.