Skip to main content
Vraag

Geen bekabelde internet via switch (TP-link TL-SG1024D)

• 13 februari 2025
  • 5 reacties
  • 93 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 1 reactie

Hallo,

Zojuist weer terug klant geworden bij KPN Glasvezel. 

Ik heb mijn netwerk als volgt opgezet:

• Glasvezelkastje (inkomende glasvezelkabel) naar KPN Modem (Box 12)
  • Van KPN Box 12 (4 Ethernetpoorten) naar
    1.  Asus router (Mesh netwerk) → wifi verbinding prima
    2.  Switch (TP-link TL-SG1024D) → GEEN internet

Echter, heb ik wel internet in volgende opzet: KPN Box 12 → Asus router/node → TP-link TL-SG1024D 

Dus via Asus krijg ik wel bekabelde internetverbinding. Zou iemand mij kunnen uitleggen wat het probleem is? Is het wellicht mijn router die niet geschikt is om direct via KPN box 12 verbonden te worden?

Heel veel dank alvast!

5 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6945 reacties
  • 17 februari 2025

Als je wel een verbinding hebt op de Asus als je rechtstreeks daar verbinding meemaakt dan lijkt me de Asus niet direct het probleem. Dan zou ik toch eerder kijken naar de TP-link, heb je het nog aan de praat gekregen?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3483 reacties
  • 17 februari 2025
JayY schreef:
  • Van KPN Box 12 (4 Ethernetpoorten) naar
    1.  Asus router (Mesh netwerk) → wifi verbinding prima
    2.  Switch (TP-link TL-SG1024D) → GEEN internet

Echter, heb ik wel internet in volgende opzet: KPN Box 12 → Asus router/node → TP-link TL-SG1024D 

Dus via Asus krijg ik wel bekabelde internetverbinding. Zou iemand mij kunnen uitleggen wat het probleem is?

Waarschijnlijk krijgt de TP-Link een vaste IP adres in het subnet van de Asus. Log in de admin portaal van de TP-Link en verander het in automatisch (DHCP)

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 18 februari 2025

Ik heb probleem ‘omzeild’ door de KPN Box 12 maar eerst met mijn Asus te verbinden en dan vervolgens met de switch. Ligt aan de instelling van de modem en/of Asus (AP mode).

Het gaat op zich prima zo om de switch na de Asus te plaatsen.

Dank allemaal!

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6945 reacties
  • 19 februari 2025

Top goed om te horen Jay en bedankt dat je de oplossing nog even deelt. Als we nog iets voor je kunnen doen laat het dan weten.

Speedmaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 855 reacties
  • 19 februari 2025

Hou er wel rekening mee dat je op de switch mogelijk geen tv decoder kan aansluiten omdat de switch geen igmp snooping doet

Reageer