Skip to main content

Ik heb een experiabox v10 en wil een eigen vpn router Tp-link ER605 daarbij op aansluiten. Bij het aansluiten heeft mijn pc geen internet meer, terwijl de Vpn router aangeeft wel verbinding te hebben met internet.

Het ip adres van mijn pc staat op automatisch. Het ip adres van de Vpn router is 192.168.0.1 

Als eerste heb ik getest of mijn bekabelde aansluiting internet verbinding heeft. De internet verbinding bekabeld met de experiabox v10 werkt correct.

Vervolgens heb ik mijn pc aangesloten op de LAN poort van mijn Vpn router en de WAN poort van de Vpn router verbonden met de LAN poort op de experiabox. Daarna het ip adres 192.168.0.1 ingetoetst op mijn internet explorer en ingelogd op de Vpn router.

Op het moment dat ik bovenstasnde gedaan heb heeft mijn pc geen verbinding meer met internet.

Bij de setup probeer ik de WAN instellingen in te stellen.

WAN ingesteld op Static

WAN ip adres ingesteld op mijn vaste ip adtes

Subnet Mask ingesteld op 255.255.255.0

Default Gateway ingesteld op 192.168.2.254

Instellingen opgeslagen en op mijn scherm wordt weergegeven dat de verbinding succesvol geslaagd is. Maar vervolgens krijg ik nog steeds geen verbinding met de pc met internet. Ook niet wanneer ik de routers een tijdje uitzet en na een tijdje weer aanzet. 

Doe ik iets verkeerd? Of dien ik nog een instelling te wijzigen op de experiabox? 

Ik ben geen technicus en hoop dat ik alles voldoende uitgelegd heb om een oplossing te kunnen vinden. Alvast dank voor het meedenken. 

 

Ik heb een experiabox v10 en wil een eigen vpn router Tp-link ER605 daarbij op aansluiten. Bij het aansluiten heeft mijn pc geen internet meer, terwijl de Vpn router aangeeft wel verbinding te hebben met internet.

Het ip adres van mijn pc staat op automatisch. Het ip adres van de Vpn router is 192.168.0.1 

Vergeet VPN even. De ER605 is een normale router met optioneel een VPN functie. Maar zorg eerst dat het zonder VPN werkt.

Als eerste heb ik getest of mijn bekabelde aansluiting internet verbinding heeft. De internet verbinding bekabeld met de experiabox v10 werkt correct.

Vervolgens heb ik mijn pc aangesloten op de LAN poort van mijn Vpn router en de WAN poort van de Vpn router verbonden met de LAN poort op de experiabox. Daarna het ip adres 192.168.0.1 ingetoetst op mijn internet explorer en ingelogd op de Vpn router.

Op het moment dat ik bovenstasnde gedaan heb heeft mijn pc geen verbinding meer met internet.

Bij de setup probeer ik de WAN instellingen in te stellen.

WAN ingesteld op Static

WAN ip adres ingesteld op mijn vaste ip adtes

Subnet Mask ingesteld op 255.255.255.0

Default Gateway ingesteld op 192.168.2.254

Laat de WAN instellingen gewoon op DHCP staan. Dat moet werken.


Kan je überhaupt internetten met een pc aangesloten op de Vpn router die weer aangeoten zit op de experiabox. Met WiFi kan ik overigens wel gewoon het internet op blijven gaan die via de experiabox verbinding maakt. 


Hoi Martin, ik kwam je topic tegen en ik vroeg mij af of het allemaal nog gelukt is. Ik zou anders inderdaad even checken of het met DHCP wel werkt. Ik heb in het verleden ook wel eens met een Asus router achter de Experia Box een VPN gedraaid. Dat zou moeten werken.


Hoi Martin, ik kwam je topic tegen en ik vroeg mij af of het allemaal nog gelukt is. Ik zou anders inderdaad even checken of het met DHCP wel werkt. Ik heb in het verleden ook wel eens met een Asus router achter de Experia Box een VPN gedraaid. Dat zou moeten werken.

Met DHCP werkt de internetverbinding inderdaad.


Kijk dat zijn goede berichten Martin! Fijn dat je het hebt weten op te lossen en dat je dit nog even deelt 🙂 . Post gerust nog eens wat als we iets voor je kunnen doen!


Heel erg bedankt jullie beiden voor het meedenken. Mocht ik weer tegen iets aanlopen, dan zal ik zeker weer posten.Â