Skip to main content

Hallo allen,

 

Ik heb hiervoor toch maar even een forum account aangemaakt.

Vanmiddag met KPN gebeld, er is mij overigens pas verteld dat je bij geen bereik of extreem trage wifi-verbinding in huis gratis (mesh) versterkers van KPN kunt krijgen. De telefoniste had er nog nooit van gehoord. Goed, dan maar na het bellen zelf de Wifi Manager uitvoeren om te kijken of ik in aanmerking kom voor de (gratis) Experia versterkers of een andere oplossing.

 

Bij het uitvoeren van de wifi manager verloopt alles prima, totdat ik bij de snelheidstest uitkom. De test verloopt goed, althans, met een halve mbit up en down dan. Goed, dan verwacht je verder te kunnen om achter een oplossing te komen, maar nee. Geen knop met “verder” of iets dergelijks, de wifi manager lijkt hier te eindigen. Zonder oplossing of iets in die richting. Ja, ik weet mijn snelheid, maar daarom deed ik het dus die wist ik al.

 

Gebruik ik de Wifi Manager verkeerd of is er een storing? Vandaag is overigens niet de eerste keer dat ik de Wifi Manager uitvoer, dat heb ik deze week onderhand al meerdere keren gedaan, zonder succes.

 

Heeft iemand een oplossing of tijd om even mee te kijken? 

 

De groeten,

Joas

Hallo @PoEhé de wifimanager doe je via een tablet/mobiel op de plek waar je fatsoenlijke wifi wilt hebben, begane grond, 1e en/of 2e etage.

De manager geeft aan de hand van jouw antwoorden en zijn metingen een advies van het sturen van een monteur tot het goedkoop aanbieden van 1 of meerdere KPN-versterkers of het op afstand inregelen van de bestaande wifi-instellingen binnen de modem.

KPN biedt nooit (meer) gratis versterkers aan, eventueel wel met een grote korting, zoals eerder vermeld.

zie ook onderstaande link:

De KPN Wifi Manager | KPN Community

Succes.

 

 


Dank voor je reactie, @JanD.

Ik heb de Wifi Manager meerdere keren uitgevoerd zowel in de browser op 2 verschillende iPhones (safari) en de KPN app. Maar kom bij beide niet verder dan het meten van de snelheid etc, doormiddel van de ookla module, je kent het. Het probleem lijkt dus te zijn dat er geen “verder” knop verschijnt. Al weet ik niet hoe het normaal verder zou verlopen omdat hem nog nooit volledig heb kunnen doorlopen.

Weet jij hier iets van hoe de test normaal afgerond wordt?

bvd.


Hallo @PoEhé ben je wel als KPN-klant eerst ingelogd en dan de wifi-manager gaan draaien, dan moet je antwoorden krijgen in de zin van zoals in mijn eerdere reactie naar jou toe.

Als je binnen MijnKPN de wifimanager start moet je eerst toestemming aanvinken.

Dan krijg je een welkomstbericht en kun je op start klikken.

Dan wordt de verbinding gecontroleerd en het modem.

Dan wordt gevraagds hoeveel verdiepingen, dat pas je aan en klikt op verder.

Dan wordt gevragd op welke verdieping je modem staat dat geef je aan en klikt op verder.

Dan wordt gevraagd op welke verdieping(en) je wifi belangrijk vindt, dat geef je aan en klikt op verder.

In mijn geval wordt geadviseerd een versterker te kopen van €99,50 voor €54,50

Dan kun je op bestellen klikken en als je niets wilt bestellen klik je op verder met verbeteren.

Dan wordt de verbinding getest en klik je op verder.

Dan wordt internetsnelheid en modem nog een keer centroleerd en klik je op verder.

Dan komt het controleren van het wifi-signaal met aanvullende vragen en klik je weer op verder.

Ik doe dit niet omdat mijn modem goed is ingesteld.

Maar het vervolg is in de regel dat de manager voorstelt aanpassingen in de modem te doen en dast het dan beter moet werken.

Succes.

 

 


Wederom bedankt voor je reactie, @JanD.

 

Wat je zegt klopt, bij mij gaat hij alleen niet verder dan de snelheidstest na het klikken op “verder met verbeteren”. Ik ben ingelogd. Ik zie voordat ik begin met het doorlopen van de Wifi Manager dat ik inderdaad de superwifi 2 versterkers kan kopen met enige korting. Maar ik dacht op andere plekken op het forum te lezen dat als je de wifi manager volledig doorloopt ze andere versterkers aan kunnen bieden, maar hier kan ik maar niet achterkomen omdat ik zoals eerder gezegd niet de complete Wifi Manager procedure kan doorlopen.

 

Groet


Hallo @PoEhé de actualiteit is dus dat er 1 of meerdere versterkers tegen een zeer gereduceerde prijs aangeboden worden en nergens gratis, vergeet dat gewoon.

Als je het niet erg vindt dat een versterker bekabeld aangesloten MOET worden een GEEN wifi6 ondersteunt, kun je via de webshop de Experia-wif voor super weinig geld kopen, €14,95 per stuk meen ik, zie onderstaande link:

Correctie, in de particuliere webshop uitverkocht, alleen nog via de zakelijke webshop voor de normale prijs, exclusief BTW, of anders via Marktplaats, ze mogen op Marktplaats hooguit 10 euro per stuk kosten, meer zijn ze niet waard 2e hands.

Deze versterker heeft 2 LAN-poorten zodat je ze door kunt lussen of nog een apparaat bekabeld aan kunt sluiten.

Succes.

Experia WiFi - KPN Postordercatalogus

 


Goed, dan wil ik je graag bedanken voor je reacties en het meedenken @JanD.

Ik vond het toch de moeite waard even te proberen of KPN iets kon regelen, Ik ga maar eens kijken of ik gebruikt wat AP's en netwerk hardware kan vinden. Heb ik toch nog iets te prutsen.

 

Nogmaals, bedankt voor de moeite.

 

De groeten


Graag gedaan @PoEhé