Skip to main content

Ik heb sinds kort een Fritz!Box 7583 aangesloten op mijn Arcadyan HMB2260 ontvanger, maar ik krijg de F842 foutcode op mijn Loewe TV. Weet iemand wat er hier fout gaat en hoe ik het op kan lossen?

842 Betekent dat je ontvanger geen verbinding kan krijgen met het modem. Heb je de Fritz!Box als vervanging van de Experiabox, of zit het anders? Een schematische weergave zou het verduidelijken.


842 Betekent dat je ontvanger geen verbinding kan krijgen met het modem. Heb je de Fritz!Box als vervanging van de Experiabox, of zit het anders? Een schematische weergave zou het verduidelijken.

Ja de Fritz!Box is inderdaad als vervanging voor de Experiabox. Ik weet niet goed hoe ik een schematische weergave kan maken, maar de Fritz!Box is met een Lan-Kabel aangesloten op de Arcadyan ontvanger en deze is met HDMI weer aangesloten op de TV. 


Heb je in je Fritz!Box ook het providerprofiel van KPN ingesteld? Dit zou ervoor moeten zorgen dat het tv-signaal gescheiden wordt van je internet. Zorg er ook voor dat de netwerkkabel op de juiste poort van de Fritz!Box is aangesloten, dat moet LAN4 zijn.


Heb je in je Fritz!Box ook het providerprofiel van KPN ingesteld? Dit zou ervoor moeten zorgen dat het tv-signaal gescheiden wordt van je internet. Zorg er ook voor dat de netwerkkabel op de juiste poort van de Fritz!Box is aangesloten (ik weet uit mijn hoofd niet welke dat moet zijn).

Ja de internetaanbieder staat op KPN, bedoel je dat? Dat heb ik ingesteld via de gebruikersinterface van de Fritz!Box. 

 

Ik heb alle lan-poorten gebruikt, maar ze doen het op alle 4 niet. 


OK, het lijkt dus wel of je alles goed hebt staan. Kan je nog eens LAN4 proberen en de ontvanger herstarten?


Ik heb dit net geprobeerd, als ik hem aanzet probeert hij op te starten, maar hij komt niet verder dan 10% en dan komt foutcode 842 ervoor. 


Misschien dat iemand anders op dit forum je verder kan helpen, of wellicht een KPN-medewerker. Ik ben zelf wel redelijk door de opties heen. Sorry


Misschien dat iemand anders op dit forum je verder kan helpen, of wellicht een KPN-medewerker. Ik ben zelf wel redelijk door de opties heen. Sorry

Geen zorgen. Bedankt voor je hulp. 


Misschien nog een dingetje: heeft dat ding wifi aan boord? Wellicht eens zonder / met wifi proberen.

 


Misschien dat iemand anders op dit forum je verder kan helpen, of wellicht een KPN-medewerker. Ik ben zelf wel redelijk door de opties heen. Sorry

Nog één vraag, zou het misschien aan onze ontvanger kunnen liggen? Dat die niet compatibel is met de Fritz!Box? Of is dat niet het probleem?


Misschien nog een dingetje: heeft dat ding wifi aan boord? Wellicht eens zonder / met wifi proberen.

 

Bedoel je de TV? Die wel. Dat heb ik ook geprobeerd, maar daar staat bijvoorbeeld de KPN app niet op, dus vandaar dat ik graag bekabeld zou willen. 


Misschien dat iemand anders op dit forum je verder kan helpen, of wellicht een KPN-medewerker. Ik ben zelf wel redelijk door de opties heen. Sorry

Nog één vraag, zou het misschien aan onze ontvanger kunnen liggen? Dat die niet compatibel is met de Fritz!Box? Of is dat niet het probleem?

Volgens mij is dit nog een box die via een apart VLAN het tv-signaal krijgt. Op de Experiaboxen wordt dit automatisch geregeld, maar of dat in de Fritz!Boxen zonder extra config kan, weet ik eerlijk gezegd niet. Ik ging er gemakshavle van uit dat bij TV-abonnees de 4e LAN-poort automatisch werd geconfigureerd daavoor. Ik heb zelf geen TV maar wel een Fritz!Box en ik kan zo snel in het menu niet zien hoe en waar de VLANs voor televisie worden geregeld.


Misschien nog een dingetje: heeft dat ding wifi aan boord? Wellicht eens zonder / met wifi proberen.

 

Bedoel je de TV? Die wel. Dat heb ik ook geprobeerd, maar daar staat bijvoorbeeld de KPN app niet op, dus vandaar dat ik graag bekabeld zou willen. 

Ik bedoelde de tv-ontvanger van KPN


Misschien nog een dingetje: heeft dat ding wifi aan boord? Wellicht eens zonder / met wifi proberen.

 

Bedoel je de TV? Die wel. Dat heb ik ook geprobeerd, maar daar staat bijvoorbeeld de KPN app niet op, dus vandaar dat ik graag bekabeld zou willen. 

Ik bedoelde de tv-ontvanger van KPN

Op een website met specificaties staat van wel, maar ik heb dit zelf denk ik nog nooit gebruikt. 


Misschien dat iemand anders op dit forum je verder kan helpen, of wellicht een KPN-medewerker. Ik ben zelf wel redelijk door de opties heen. Sorry

Nog één vraag, zou het misschien aan onze ontvanger kunnen liggen? Dat die niet compatibel is met de Fritz!Box? Of is dat niet het probleem?

Volgens mij is dit nog een box die via een apart VLAN het tv-signaal krijgt. Op de Experiaboxen wordt dit automatisch geregeld, maar of dat in de Fritz!Boxen zonder extra config kan, weet ik eerlijk gezegd niet. Ik ging er gemakshavle van uit dat bij TV-abonnees de 4e LAN-poort automatisch werd geconfigureerd daavoor. Ik heb zelf geen TV maar wel een Fritz!Box en ik kan zo snel in het menu niet zien hoe en waar de VLANs voor televisie worden geregeld.

Ik ga even kijken of ik via het gebruikersinterface misschien die VLAN in kan stellen


Dat is niet mogelijk in de Fritz!Box


Wellicht is het handig als we even wachten tot er een KPN-medewerker meeleest. Die weet meestal exact welke settings momenteel gelden, en kan zo al een aantal zaken afkruisen.


Wellicht is het handig als we even wachten tot er een KPN-medewerker meeleest. Die weet meestal exact welke settings momenteel gelden, en kan zo al een aantal zaken afkruisen.

Ja dat is goed 


heb je toevallig de Experiabox nog om te kunnen testen of het aan fritzbox ligt??

als je de fritzbox namelijk instelt voor KPN als provider, hoef je voor de tv verder niks apart meer in te stellen.


Heb je de FB via kpn? Dan kun je de hulplijn bellen daar betaal je ook extra voor.

Zo niet, dan raad ik een full factory reset aan. Het hoort gewoon, in een keer te werken, onafhankelijk van de port oid zodra je het KPN profiel laadt, en toestaat dat de providerdiensten updates doen.

als laatste: weet je zeker dat de kabel ok is?


Hoi @Kriebel, welkom bij ons op het forum. Met een FRITZ!Box hoort de tv ook gewoon te werken natuurlijk, gek dat het voor jou niet werkte! Heb je de tips in de laatste 2 berichten ook al kunnen proberen, heeft dat een verbetering gegeven voor de tv?


Is jouw fritzbox aangesloten op jouw glasvezel of koperverbinding? 

En heb jouw fritzbox ook fabrieksreset uitgevoerd en opnieuw ingesteld? 

Want de ontvanger van KPN interactieve TV moet gewoon werken op jouw fritzbox. 

Want ik heb thuis ook een fritzbox als vervanging van KPN Experiabox en bij mij werkt de KPN interactieve TV ontvanger erg goed. 

En heb je ook naar jouw lankabels gekeken en eventueel laten vervangen door nieuwe lankabels? 

Ik hoop dat jij met deze adviezen succes heb.Â