Skip to main content

Ik heb alles in 1 via de glasvezel 1gb pakket. Als ik dicht bij de kpn box 12 zit haal ik dit bijna, zowel via de wifi als bedraad.

Ik heb een Amplifi Instant Router aangesloten op het kpn modem, op de 1e verdieping en op zolder staan mesh points. Alleen is de WiFi via Amplifi heel traag, vooral op zolder. Als ik een speedtest doe in de Amplifi app dan komt deze op 209.5 Mbps download en 146.6 Mbps upload. Dat is volgens mij veel te weinig en er blijft bijna niets van over op zolder. Ik ben zelf niet heel IT technisch aangelegd, kan iemand mij in Micky Mouse taal uitleggen wat en hoe ik het eea moet instellen om deze snelheid omhoog te krijgen, ik begreep dat de WiFi snelheid via Amplifi in huis makkelijk rond de 400 mpbs moet kunnen liggen….

Ik heb een Amplifi Instant Router aangesloten op het kpn modem

Hoe? Met een kabel?


Ja, bedraad!


Hallo @Veugr, welkom op de KPN community. Je geeft aan dat op de zolder er mesh points aanwezig zijn. Ik ben wel benieuwd hoe deze dan zijn verbinding hebben met de Amplifi Instant Router? Het kan zijn dat daar tussen ook nog snelheid verloren gaat. 


Ja tuurlijk gaat er snelheid verloren doordat de meshpunten op de 1e en zolder draadloos zijn. Het gekke is dat de amplifi Speedtest (via de amplifi app) een Max snelheid haalt van 200 mbps, terwijl ik bedraad met de laptop op het modem meer dan 800 mbps haal. Ik heb ondertussen de oplossing gevonden in de vorm van een tp-link mesh systeem en haal nu op zolder 200 mbps…. 


Reageer