Skip to main content

Sinds gisteren KPN glasvezel internet. Tijdens de installatie tegen problemen aangelopen welke zich in de wijkcentrale bleken te bevinden (een geknakte patch). Deze is door de monteur vervangen en toen had ik internet. Daarna mijn thuis netwerk omgenummerd (omdat de box 12 een fixed ip reeks blijkt te hebben). Alles klaar maar alleen maar ellende. Mijn Wifi netwerk, dat altijd prima gewerkt heeft leek niet meer te werken. Alles uit en weer aan maar geen resultaat. Eerst maar bedraad testen. Het modem was inmiddels ongelofelijk traag. Inloggen duurde 1+min. Alles los en een verse kabel gepakt (uit de doos van de TV ontvanger) en die aangesloten op het modem en mij laptop (met 1G netwerkinterface).

Modem nog steeds traag. Alles uit ,ook het NT kastje en na 5 minuten weer aan. Modem nog steeds erg traag. Internetten gaat erg langzaam. Een speedtest gedaan en daarin haalde ik een Ping tijd van 7 ms, upload 660 en een download van 466. Ik heb een 1G abonnement. 

 

Mijn huisnetwerk bestaat uit drie Netgear 1G switches en een Deco9 mesh netwerk. Ik haalde hier voorheen prima snelheden op maar nu helemaal niet meer. 

Ik heb gekeken of het misschien een DNS probleem kon zijn omdat ik mijn eigen interne DNS draai. Ik heb dit uitgesloten door het IP adres van het modem als DNS in te vullen (de default waarde). Mag allemaal niet helpen.

 Ik krijg langzamerhand het idee dat mijn modem het niet helemaal lekker doet.

Iemand ideeën?? Met drie kinderen die geen wifi hebben ben ik zwaar de sjaak….

 

Hoi @PietjePruts, welkom op ons forum!
Heb je hierover ook al gesproken met mijn collega's bij 0800-0402? Zij kunnen altijd even meekijken of de lijn er goed bij staat


Probleem is opgelost. Alles werkt helemaal top!