Skip to main content

Hallo,

Ik heb Google Nest Wifi volgens de instructies aangesloten op mijn Experia Box v8. Het nieuwe wifi-netwerk is aangemaakt maar dit heeft geen internet-toegang. Als ik mijn laptop via een kabel aansluit op deĀ ethernet-poort van de Nest-router dan heb ik wel internet-toegang.

Is het Ć¼berhaupt mogelijk om Google Nest Wifi aan een Experia Box v8 te koppelen?

Is er een speciale procedure om het nieuwe wifi-netwerk internet-toegang te geven? Zijn er aparte instellingen in de Experia Box v8 nodig?

Ā 

Groeten,

Frank Kockelkoren

Bij Google Nest Wifi heb je Ć©Ć©n basis router, en daarnaast extra WiFi punten.
Zijn twee verschillende apparaten.Ā  Heb je geen router gekocht, maar alleen zo'n extra Nest WiFi-punt, werkt dat naar ik denk niet samen met een Experia Box V8.

Heb je wel die basis router, en internet via een bekabelde connectie,
zou je ook via WiFi ermee contact moeten kunnen leggen met internet.


Ja dat moet prima werken. Zet in eerste instantie eerst eens alleen het router punt aan. En laat de andere uit. Werkt wifi dan wel?

Let ook op dat je de juiste van de 2 poorten verbind met de Experiabox.Ā 


Ik heb een Google Nest Wifi router en een extra punt. Momenteel alleen de router aangesloten en geconfigureerd. Maar het nieuwe wifi-netwerk heeft dus geen internet-toegang.

De KPN Helpdesk kon me niet verder helpen. Vandaar mijn vraag in het forum.

Ā 


Experia Box v8 heb ik aangesloten op WAN-poort van Google Nest-router.

Klopt het dat de Experia Box gebruik maakt van VLAN Tagging? Dit wordt niet ondersteund door Google Nest Wifi. Moet ik hiervoor iets wijzigen in de Experia Box?

https://support.google.com/googlenest/answer/9798157?hl=en#:~:text=VLAN%20tagging%20is%20not%20supported,ISP%2C%20check%20with%20your%20ISP.

Ā 


VLAN tagging is in de Experia Box al uitgesplitst tot een normaal werkend netwerk.
Met een Google Nest-router erachter zou dat geen probleem mogen opleveren.
Is in feite een dubbele NAT opstelling. (Twee routers achter elkaar).

Vreemd dat alleen het WiFi deel dan geen internetconnectie zou opleveren, maar wel met een bekabelde aansluiting achter de Google Nest-router.


Experia Box teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Daarna Google Nest Wifi opnieuw gekoppeld en geĆÆnstalleerd. Nu wel wifi metĀ internetverbinding van Google-router :)

Dank voor de tips.


Reageer