Skip to main content

Wij hebben een airconditioning geplaatst van het merk Gree. Er zit een handige App bij waarmee je makkelijk je airco kan koppelen aan je telefoon. De App vind mijn (KPN) netwerk maar kan geen connectie maken met de App/airco. Ik lees dat er meer problemen zijn dat KPN problemen geeft met koppelen aan airconditionings. Vrienden van ons hebben dezelfde airco, Ziggo als provider en zij waren binnen 2 tellen klaar met installeren.

Hoe kan ik mijn app en airco koppelen aan mijn telefoon (en dus KPN)?

Hoi @Sandra2104 . Welkom op het forum.

Vervelend dat je airco nog niet online is. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat er mis gaat. Welk type experiabox heb jij? En gebruik je ook wifi versterkers?


Wij hebben een airconditioning geplaatst van het merk Gree. Er zit een handige App bij waarmee je makkelijk je airco kan koppelen aan je telefoon. De App vind mijn (KPN) netwerk maar kan geen connectie maken met de App/airco. Ik lees dat er meer problemen zijn dat KPN problemen geeft met koppelen aan airconditionings. Vrienden van ons hebben dezelfde airco, Ziggo als provider en zij waren binnen 2 tellen klaar met installeren.

Hoe kan ik mijn app en airco koppelen aan mijn telefoon (en dus KPN)?

Ik had ziggo en zelfs met overstap naar kpn hoefde ik niks te veranderen. Het werkte gewoon .heb wel een ander merk .dus het ligt eerder aan je netwerk dan aan kpn


@ellsnorro welk type modem heb je?


Hallo Ik heb het zelfde probleem als Sandra

ik maak gebruik van Gree+app    en heb een exp V10 router. Iedere laptop krijgt een goede wifi verbinding. mijn app van Gree+ vindt bij aanvang de Airco wel   en tijdens het koppelen met mijn WIFI  kan er geen apparaat worden verbonden.

Allerlei trucs via Youtube en andere Internet bronnen geprobeerd echter zonder succes.

Onduidelijk is  de opmerking :

‘Zorg dat de draadloze router de zwarte en witte lijst heeft gesloten (filtratie van MAC adressen)’

Mogelijk dat hier iets fout gaat. Wat is dit en hoe kan ik dit dan controleren/aanpassen


Heeft u alleen de v10 if ook de wifiversterkers van kpn?


Ik heb een experiabox V10 en een  TV verbinding met ‘de dingen’ die je in het 220 V net plaatst.

 


Heb je in de buurt van de airco wel voldoende bereik van het wifisignaal? 


De airco hangt zowat boven de Experiabox (3 mtr afstand van elkaar). We hebben tot achter in de tuin WIFI (8 mtr)


Ik heb een experiabox V10 en een  TV verbinding met ‘de dingen’ die je in het 220 V net plaatst.

En geen WiFi versterkers dus? Het Wireless lampje op de box brand gewoon? 

Hier op het plaatje dus niet, maar bij u wel?


ja en is ook werkzaam (mobile telefoon en laptop)

 


Hallo Ik heb het zelfde probleem als Sandra

ik maak gebruik van Gree+app    en heb een exp V10 router. Iedere laptop krijgt een goede wifi verbinding. mijn app van Gree+ vindt bij aanvang de Airco wel   en tijdens het koppelen met mijn WIFI  kan er geen apparaat worden verbonden.

Allerlei trucs via Youtube en andere Internet bronnen geprobeerd echter zonder succes.

Onduidelijk is  de opmerking :

‘Zorg dat de draadloze router de zwarte en witte lijst heeft gesloten (filtratie van MAC adressen)’

Mogelijk dat hier iets fout gaat. Wat is dit en hoe kan ik dit dan controleren/aanpassen

Er wordt standaard niks geblokkeerd via mac adressen. Dus dat zal het vast niet zijn.

Ik heb te weinig kennis van die gree app om hier wat zinnigs over te zeggen 😞 (misschien heeft ie moeite met 5Ghz? )


heb ondertussen nog 2 andere app's geprobeerd (Tosot+ en Ewpe smart). Vreemd, maar ze hebben allemaal dezelfde layout en stappen . Maar geen van deze drie werkt .

In stap 1 gaan deze app's een netwerk met de airco zoeken en vinden die ook. Vervolgengs in stap 2 moet ik mijn lokaal Wifi internet gegevens invullen en bij stap 3 gaan de app's opnieuw zoeken en helaas stopt het voor de stap ‘apparaat aan de cloud toegevoegd’ alsof de app's wel de hotspot verbinding zien maar niet kunnen ‘connecten’

ps: ik heb tijdelijk "radio 5GHz ‘uit gezet

 


@Sandra2104@JC55  Ik beschik ook over de Gree airconditioning en ben er een flink tijdje mee aan het stoeien geweest. Stapje voor stapje kwam ik steeds verder. Ik hoop dat het jullie met de volgende tips lukt:

 

  1. De app van Gree werkt alleen op een 2.4 GHZ Wifi netwerk. Dit doe je door een browser te openen en naar 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn te gaan. Log in met gebruikersnaam en je wachtwoord. Deze staan op de sticker achterop jouw modemKlik op de blauwe knop Wi-Fi Settings. Klik in de bovenrij op Extra Wi-Fi. Maak dan een extra WIFI SSID aan op basis van 2.4 GHZ.
  2.  Zet de airco even aan en daarna weer uit. Druk vervolgens tegelijk op de knoppen 'mode’ en ‘wifi’ (althans op mijn afstandsbediening). Als het goed is hoor je dan al snel een korte pieptoon. Het duurt dan 2 minuten voordat je verder kunt.
  3. Ze na twee minuten jouw Gree airconditioning weer aan.
  4. Open de Gree app op jouw telefoon en zorg ervoor dat jouw telefoon verbonden is met het 2.4 GHZ Wifi netwerk dat je eerder hebt aangemaakt. 
  5. Druk op het +-teken om een nieuw apparaat te koppelen. Als je de 2 minuten (na stap 2) hebt afgewacht, zie je als het goed is een nieuw apparaat verschijnen. Je kunt dan op de knop verbinden drukken.
  6. BELANGRIJK (een stap die ik eerder over het hoofd had gezien): de app vraagt eerst met welk 2.4 GHZ WIFI hij verbinding moet leggen. Je kiest hier het 2.4 netwerk waarmee jouw telefoon verbonden is. Daarna wil het systeem dat je verbinding legt met het wifi-kanaal van de airco zelf. Vaak is daarvan het SSID 3c123 of zoiets (in elk geval een nietszeggende code. Maak hier verbinding mee via de WIFI. Het wachtwoord hiervan is: 12345678.
  7. Wanneer jouw telefoon verbinding heeft gemaakt met de airco verschijnt niet veel later weer een wifi scherm. Je moet nu wederom voor jouw eigen 2.4 GHZ wifi kiezen.
  8. Vervolgens is het wachten totdat die op 100% staat en je kunt jouw apparaat toevoegen.

Zoals aangegeven ben ik zlef ook een tijd aan het prutsen geweest. Eerst kwam ik erachter dat ik een apart WIFI kanaal moest aanmaken. Toen kwam ik erachter dat ik ook nog verbinding met de wifi van de airconditioning zelf moest leggen en daarna bleek dat de airco bij het leggen van de verbinding aan moest staan.

 

De instructie van de app is een stuk minder uitgebreid.

Ik hoop dat het jullie hiermee lukt.


Ik heb dus ook een Gree Airco en het had zo mooi kunnen zijn met deze app maar helaas heb ik KPN.

Met  Ziggo is het een fluitje van een cent.

Mijn zoon heeft Ziggo en ook een Gree Airco en had de app binnen enkele minuten.

Ik heb hem dus helaas niet.

Je moet iets met de  browser doen en 2.4 Hz.

Ik snap er niks van dus begin er ook niet aan.

Als ik had geweten dat je via KPN de app niet binnen kunt krijgen had ik of geen Gree gekocht of overgestapt naar Ziggo..

 

 


Hier lukt het ook niet. Balen, op naar Ziggo dan maar.


Hoi kan iemand mij helpen ? Mijn account kan ik na een paar weken niet meer gebruiken . Bij tosot en bij gree.

Ik heb 3 verschillende emails gebruikt maar na een paar weken kan niks niet meer inloggen in mijn tosot app om mijn airco via mijn telefoon te bedienen 

Alvast bedankt 


@Brahim El Majiti : je kunt het beste een eigen topic aanmaken.  Inhoudelijk kan ik vanuit KPN niks voor je doen maar misschien heeft de community nog tips.