Skip to main content

Ondanks dat de meeste medewerkers echt hun uiterste best doen om de problemen na deze laatste updates telefonisch op te lossen, lukt dit bij heel veel klanten blijkbaar niet.

Hoewel de laatste medewerker toegaf dat er een ‘bug’ zit in de laatste update moeten de helpdeskmedewerkers blijkbaar toch altijd vermelden dat je als klant nu eenmaal niet betaald voor Wifi maar enkel voor de verkabelde verbinding… Het moet mij toch van het hart dat dit voor een gerenommeerd bedrijf als KPN wel een heel slap excuus is. Juist omdat de KPN zoveel reclame maakt met Super Wifi en fantastisch Wifi door het hele huis. Wellicht is het beter om klanten hiermee dan niet te misleiden en duidelijk te vermelden dat KPN dus een goed Wifi netwerk niet ondersteund. Of wel ondersteund maar alleen als het goed werkt… Wat mij ook opvalt op dat forum is dat de KPN blijft wijzen naar mogelijke andere oorzaken, terwijl er zoveel klanten pas na de updates door de KPN problemen ervaren. Toeval bestaat maar in zo’n grote mate is dat toch niet meer geloofwaardig KPN. Dus neem als bedrijf nu eens de verantwoordelijkheid om de problemen die je zelf veroorzaakt hebt netjes op te lossen! Geef in de aankondigingmail mbt de updates alvast aan dat de updates problemen kunnen veroorzaken en wat een klant vervolgens kan doen of mag verwachten van de KPN mbt een oplossing voor deze mogelijke problemen. Als ik dit als simpele klant kan verzinnen dan moet de KPN die hiervoor  zoveel slimme mensen in dienst heeft dit toch ook kunnen. Tenslotte: fouten maken doen we allemaal. Geef ze gewoon toe en los ze voor de klant op!

Vandaag 3 uur aan de lijn gehangen en maandag en vorige week ook zeker één uur. Anderhalve week geleden heeft KPN 3 updates uitgevoerd een sinds toen is het drama. Uiteindelijk heb ik na drie uur wifi op de meeste apparaten. Alleen op de telefoons en de tablets blijft de Wifi wegvallen, vindt hij zelfs het netwerk niet op zegt opeens dat het wachtwoord niet klopt??? Alles al geprobeerd: resetten van modem en superwifi punten. Alle apparaten uit het netwerk gehaald. Alles terug naar fabrieksinstellingen. Niemand weet nog een oplossing en de laatste medewerker zegt dat het gaat om een bekend bug in de laatste updates. De enige oplossing is het modem handmatig te blijven resetten tot het een keer werkt. Is dit echt de beste oplossing die KPN kan bieden? Ik ben inmiddels radeloos.

 

Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic


Velen denken dat ze goed wifi in het hele huis krijgen door zomaar een paar wifipunten te plaatsen. Dat is natuurlijk niet zo. Het meest optimale is op iedere verdieping een bekabeld wifipunt te plaatsen. Dan heb je geen verlies aan snelheid. Draadloos kan maar met het met het modem verstopt in de meterkast wordt het al een stuk lastiger. Vertel eens wat meer over je netwerk? Welk modem heb je? Waar staat ie? Wat is er op aangesloten? Waar staan de wifipunten?


Beste Joep,

Allereerst dank voor jouw reactie!

Ik heb een Box 12 en twee Super Wifi punten hiermee al een aantal jaren een goedwerkend netwerk. Ik begrijp uiteraard dat bekabeld beter en stabieler werkt maar helaas kan dat bij ons niet overal. Het issue is vooral dat de problemen, zoals bij zoveel klanten, zijn begonnen met de updates van de KPN. Een medewerker wist mij deze week ook te vertellen dat er een bug in een van deze updates zit. De enige mogelijkheid om deze nog te kunnen verhelpen bij mij is het modem blijven resetten tot het wel een keer werkt… Ik heb netjes alle aanwijzingen gevolgd maar zonder succes. Ik vind daarom ook dat KPN klanten die zoveel problemen ondervinden beter moet helpen. Nieuwe klanten krijgen een Samsung TV t.w.v. €500,- en ik als trouwe klant van KPN moet het verder maar uitzoeken? Niet netjes toch? Ik heb tenslotte niet gevraagd om deze updates dus dan is het toch niet zo raar dat ik graag wil dat KPN dit oplost? Ook de informatie van de verschillende medewerkers is niet altijd eenduidig helaas. Afgelopen donderdag heb ik van 9.00 uur tot 11.45 uur met een zeer welwillende medewerker aan de lijn gehangen maar ze kreeg het niet opgelost. Toen ik vroeg om het te proberen met een nieuw modem bleek dat onmogelijk. De verbindingen zouden namelijk zijn doorgemeten en 100% werkend. Vervolgens belt mijn vrouw in de namiddag omdat ik inmiddels echt radeloos was. En zij krijgt binnen vijf minuten te horen dat de medewerker ziet dat er van alles mis is met de verbindingen en hij een nieuw modem zal opsturen. Dus deze week al zeker een halve dag verloren terwijl ze de oplossing ook eerder hadden kunnen aanbieden toch. Dus benieuwd of dit gaat werken. Mijn punt is gewoon dat er meer mensen grote problemen hebben na de updates en KPN steeds maar verwijst naar andere oorzaken terwijl er aan mijn netwerk helemaal niets gewijzigd is en het vóór de update prima werkte…..


Ik ben al klant sinds 2016 en heb nooit problemen gehad met de Wifi, tot vorige week. Blijkbaar is een update op de V10 hier debet aan. De Wifi valt om de paar uur uit, en als je wilt inloggen opnieuw klaagt-ie over het wachtwoord dat niet klopt. DHCP stopt met werken, dus nieuwe apparaten doen niet meer mee. Om de paar uur powercycle is de workaround voor nu.


Hi Bob,

Hier dus precies hetzelfde! Ziet zelfs het netwerk soms niet. Zegt opeens dat het wachtwoord niet klopt. Maar opnieuw invullen geeft dezelfde melding. Ook als ik ‘vergeet dit netwerk’ heb gedaan. Als ik de Super Wifj punten aanzet wordt het probleem nog veel groter. Ik heb een nieuwe Box 12b ontvangen maar deze lost het probleem dus ook al niet op…. Op verzoek van KPN zeker 10x het modem gereset. Hetzelfde geldt voor de Super Wifi punten: zeker 10x harde reset en terug naar fabrieksinstellingen. Bedraad aan het modem laten updaten en steeds na een uur weer losgekoppeld. Niets dat blijkt te helpen. Drama! 


Hallo Harm,

Het ligt niet aan de superwifi punten, want die heb ik niet. De harde reset is door KPN zelf gedaan vorige week, alle instellingen kwijt. Kreeg wel een bericht dat mijn bestelling klaarlag en de facturatie was gestart, klinkt typisch 100% als phishing. Powercycle lijkt beter te helpen dan een soft-reset via de webpagina van het modem.


Dan kan het niet anders dat het de updates zijn Bob. Hoe dan ook het blijft ellende! Nieuwe modem gisteren aangesloten en dat zorgt voor nog grotere problemen. Gisteravond viel zelfs het bekabelde netwerk weg. Wifi geeft vol signaal maar ik krijg geen pagina geladen… Geen internet via wifi dus. Onbegrijpelijk dat het met zoveel dezelfde klachten zo oorverdovend stil blijft vanuit KPN. Geen ‘we zijn er mee bezig’ of de problemen zijn bij ons bekend en we gaan er mee aan de slag’ Helemaal niets. We moeten het blijkbaar maar uitzoeken. En dat terwijl nieuwe klanten een TV ter waarde van €500,00 krijgen. Terwijl ze trouw bestaande klanten zo in de kou laten staan. Ik begrijp er niets van.


Hoi @Harm Crompvoets, welkom op onze community! We denken graag even met je mee!
We hebben hier ook een handig artikel over!

 

@Bob Hollywood  zou jij hier ook een eigen topic voor aan willen maken? Het is het handigst om deze issues per situatie op te lossen, maar lees vooral bij elkaar mee.

Als jullie hierover graag contact met de klantenservice willen is 0800-0402 het snelst


Beste Thomas,

Dank voor jouw bericht. Ik wil niet onvriendelijk overkomen maar het zou fijn zijn als je mijn berichten eerst goed leest, voordat je mij verwijst naar artikelen waar ik niets aan heb…

Inmiddels heb ik ruim 8 uur (ik kan je het overzicht van Vodafone laten zien) met jullie gebeld. 
 

Nogmaals: ik ben al jaren klant en mijn netwerk was prima. Nooit klachten. Vervolgens sturen jullie een mail dat er updates worden uitgevoerd. En vanaf dat moment begint de ellende… Toeval? Dat denk ik niet, zeker gezien de vele berichten van andere klanten met hetzelfde probleem. Binnen één week ontvang ik drie mails met dezelfde boodschap: dat jullie updates gaan uitvoeren. De ellende wordt met de dag groter. Door de urenlange gesprekken en de verschillende mails met handleidingen en ‘tips’, kan ik denk ik inmiddels ook als helpdeskmedewerker bij jullie komen werken. Niets hielp en de medewerkers bleven volhouden dat de lijn ‘er toch echt goed uitzag’. Uiteindelijk heb ik het opgegeven en was ik eigenlijk klaar om op te zeggen. Ten einde raad. Tot mijn vrouw toch nog even de moeite heeft genomen om te bellen en uiteindelijk bij jullie technische dienst uit is gekomen. Die zag meteen dat de lijn helemaal niet goed was. En de updates waarover we drie mails hadden ontvangen zouden juist NIET zijn uitgevoerd?! De betreffende medewerker zou dit intern bespreken en terug gaan bellen omdat het duidelijk was dat er aan jullie kant iets helemaal mis is gegaan. Inmiddels lijkt alles weer te werken (fingers crossed), maar het lijkt me duidelijk dat het probleem aan jullie kant ligt/ lag (en dat heeft jullie technische dienst ook erkend). Het is dan extra vervelend en frustrerend dat jullie steeds maar blijven komen met allerlei tips ipv eens goed aan jullie kant te kijken wat er mis is. En dan herhaal ik het nog maar eens: nieuwe klanten maken jullie lekker met een nieuwe TV t.w.v. €500,-, terwijl jullie ons als trouwe klant zolang in de kou laten staan. Terwijl jullie notabene een fout maken! Het zou toch wel heel fijn zijn wanneer KPN in dit soort gevallen op zijn minst excuses maakt en zijn trouwe klanten in dergelijk geval minimaal ook een ‘leuke aanbieding’ doet. Gezien de eerdere reacties van jullie medewerkers zijn mijn verwachtingen zeer laag. Maar wellicht dat je ons alsnog weet te verrassen?

 


Thomas is afwezig, vandaar dat je al even niets meer gehoord hebt, Harm. 

Ik heb je berichten doorgelezen en ik zie wat je ervaart en wat je geprobeerd hebt. Maar voor ik er induik, omdat we nu toch weer 2 weken verder, zijn ben ik benieuwd of je in de tussentijd nog verder contact hebt gehad. En zo ja, wat daar uitgekomen is. 

Want je geeft aan:

Tot mijn vrouw toch nog even de moeite heeft genomen om te bellen en uiteindelijk bij jullie technische dienst uit is gekomen. Die zag meteen dat de lijn helemaal niet goed was.

 

Dit is waarom je op dat moment een nieuwe Box 12 hebt gekregen? Maar met die nieuwe Box 12 is het probleem nog niet opgelost begrijp ik. 

Als dat zo is, dan is mijn advies om toch opnieuw te bellen (000-0402, gratis). Want als de lijn inderdaad niet goed is, dan zijn er aanvullende technische stappen die gedaan kunnen worden. Waarna er, uiteindelijk, een technische melding aangemaakt kan worden of een monteur gepland. 


Hi Erik,

Het heeft nogal wat voeten in aarde gehad. Maar nadat de update waarvan jullie al drie keer gemeld hadden dat deze zou worden uitgevoerd, uiteindelijk ook is uitgevoerd, lijkt het nu beter te gaan. Hoewel er nog steeds dagen zijn dat de wifi enorme verschillen laat zien. Van rond de 400 Mb (meer dan voldoende uiteraard) tot onder de 90Mb). De stabiliteit lijkt dus nog niet helemaal optimaal te zijn. Die was in het verleden beter. Maar wellicht dat ook dit de komende tijd verbetert. Het heeft ons wel weken stress opgeleverd met regelmatige uitval van vaste lijn en wifi. Daarbij was de communicatie vanuit KPN nooit eenduidig: de ene medewerker zei dat onze lijn er perfect uitzag (terwijl niets het deed), terwijl een ander juist zag dat er dramatische schommelingen te zien waren… Dan waren er wel updates uitgevoerd en dan juist toch weer niet. Uiteindelijk hebben we iemand van de technische dienst gesproken die vast heeft gesteld dat de benodigde update niet was uitgevoerd ondanks drie aankondigen per e-mail. Na de update heb ik alles gereset (modem en Super Wifi punten) en lijkt het dus beter te gaan. Ik zou het wel op prijs hebben gesteld als trouwe klant dat de KPN met een tegemoetkoming was gekomen voor deze ellende. Als nieuwe klanten een TV ontvangen bij een nieuw abonnement, dan kan er richting trouwe klanten die juist zoveel ellende ervaren en veel geld betalen voor de diensten van KPN, toch ook wel een gebaar worden gedaan denk ik. Of is behoud van klanten geen prioriteit voor KPN?


Te vroeg gejuicht helaas. Wifi is weer één groot drama. Valt gewoon helemaal weg. Tv stopt regelmatig. Om wanhopig van te worden. Alles weer gereset. Heeft het gisteravond even gedaan maar vanmorgen ondanks nieuwe reset helemaal GEEN Wifi…..


Wat het extra vervelend maakt is het feit dat KPN helemaal passief blijft: geen mails mbt tot de problemen die veel klanten hebben. Helpdeskmedewerkers die doodleuk zeggen dat Wifi een ‘extra’ service is en dat ik alleen betaal voor de vaste internetverbinding. Maar wel reclame maken met ‘Super’ Wifi en ‘Super’ Wifi punten… Ook op dit forum blijft het akelig stil op de standaard verwijzingen naar de linkjes die de standaard oplossingen weergeven voor als de Wifi even niet werkt. Terwijl het hier om structurele problemen van klanten gaat. Die deze oplossingen dus al allemaal geprobeerd hebben en, net als ik, inmiddels voldoende kennis hebben om bij de helpdesk te gaan werken. Kom op KPN, communiceer nu eens gewoon aan jullie klanten waar jullie mee bezig zijn en waar de problemen vandaan komen. En tenslotte: wanneer jullie nu eens eindelijk met een oplossing en tegemoetkoming komen! Ik al jaren meer dan €80,- pm en dan is dit de service die ik krijg wanneer het niet werkt? Echt beschamend!


Zou je jouw forumprofiel eens willen invullen @Harm Crompvoets? Dan kan ik ook inhoudelijk meekijken. Laat even weten als je dit gedaan hebt. 


Gedaan Erik. Vol verwachting klopt mijn hart…


Dank je, Harm. Ik zie dat er een monteur gepland is voor morgen, vanuit het technisch ticket dat hier al voor liep. 

Ik heb alsnog even gekeken naar je verbinding en ik zie daarin niet direct gekke dingen. Dus ik stel voor dat we het monteursbezoek afwachten. Hopelijk kan de monteur ter plekke een oorzaak vinden en dit verhelpen.


Beste Erik,

Gisteren zou er een monteur komen tussen 10.00-12.00 uur. Einde van de middag toch maar even gebeld waar hij bleef. Bleek dat hij het niet gehaald had en was er ‘spontaan’ een nieuwe afspraak gemaakt voor vandaag om dezelfde tijd. Het is inmiddels 12.17 uur en je raad het waarschijnlijk wel; geen monteur… Misschien wordt het toch wel eens tijd dat jullie eindelijk eens écht in actie komen voor een klant die deze maand wel weer €91,46 aan jullie mag aftikken. Prijzen verhogen gaat jullie blijkbaar goed af maar service verlenen aan trouwe klanten die inmiddels al bijna €100,00 per maand betalen blijkt des te moeilijker…. Maar wellicht dat mijn engelengeduld toch een keer zijn vruchten afwerpt en er bij jullie eens iemand wakker wordt en écht met een goede oplossing komt.


Oef, geen goede indruk dat. Ik zie hier wel dat de monteur vandaag alsnog gekomen is, en dat hij het glaskastje vervangen heeft. Merk je ook (al) verschil/verbetering sinds de monteur weer weg is, Harm?


Inderdaad alsnog gekomen maar een uur te laat… Overigens een hele vriendelijke en klantgerichte jongeman. Complimenten. Het lijkt nu goed te gaan maar dat heb ik afgelopen twee maanden vaker gedacht dus even afwachten. En ik zag vandaag ook weer een mail voorbij komen dat jullie vannacht weer werkzaamheden gaan verrichten aan het netwerk dus ik houd mijn hart vast…


Reageer