Skip to main content
Vraag

Het apparaten overzicht op mijn Box12 klopt niet

• February 23, 2026
  • 8 reacties
  • 88 keer bekeken

Wanneer ik inlogĀ op mijnadmin en naar het thuisnetwerk overzicht ga zie ik wel dat de Experia Wifi is verbonden met mijn modem V12, (geel en blauw led licht) maar de informatie zegt dat er geen apparaten op zijn aangesloten. Maar er staat op mijn 2e etherent ingang van de Experia Wifi wel een bekabelde aansluiting van mijn Synology NAS, die het dus overigens wel doet. Maar hij geeft niet aan in het overzicht. Verder vind ik het vreemd dat andereĀ devices ook geen gebruik maken van mijn EW.Ā 

8 reacties

• Auteur
  • Helper
  • February 25, 2026

Via internet inmiddels gelezen dat na een update van KPN naar ander abonnement dit wel eens vaker kan voorkomen. Advies opgevolgd om alle apparaten uit te zetten en 60 seconden los van de stroom te houden, ook het glasvezel kastje. Dit gedaan en na opstarten werkt alles weer goed, ook de Experia Wifi en zijn de netwerkoverzichten weer actueel. Probleem dus opgelost.Ā 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hallo Ruud, ik snap dat het vragen oproept. Deze signalen zijn bij ons bekend en het herstarten van de apparatuur of het verversen van het topologieoverzicht binnen de software van het modem zelf wil dit dan inderdaad verhelpen. Fijn dat het gelukt is dan! Mocht je verder nog vragen hebben stel ze dan gerust!

• Auteur
  • Helper
  • March 19, 2026

Ik heb intussen telefonisch contact gehad met KPN technische ondersteuning. Die gaven aan om het modem geheel te resetten (met naald) ik heb dat gedaan en moest dus mijn wachtwoord ook opnieuw aanpassen. Maar nu na een paar dagen toch weer het probleem dat wanneer ik inlog bij admin/modem ik wel de experiabox zie vermeld met en vaste ethernet verbinding maar geen enkel aangesloten apparaat. En er staat toch echt een bekabelde NAS op, die ik dus nergens meer terug zie. Ik vraag mij af of deze versie van het modem wel goed kan communiceren met de inmiddels verouderende experiabox. En concreet blijft mijn vraag : is er geen afdoende oplossing voor dit probleem.Ā 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Ik heb toevallig een ander topic en het is nog steeds een klacht die we krijgen. Welke versie van de KPN Software draai je op de Box 12? Bekijk je de topologie via de interface van het modem zelf via een browser? Zou je dat kunnen toelichten dan zal ik dit terugkoppelen aan de developers.

• Auteur
  • Helper
  • March 20, 2026

Ja inderdaad een Box 12 met een oude vierkante experia wifi box. Ik log in via de Safari Browser. Ik heb het ook met Firevox en Chrome geprobeerd, maar helaas hetzelfde resultaat. Het inloggen zelf gaat goed en ook het basisoverzicht is compleet. Maar in het netwerkoverzicht zie ik geen aangesloten apparaten op de experia wifi. Normaal gesproken gezien het bereik van wifi zitten daar een paar Apple apparaten aan, maar ook mijn NAS via de ethernet kabel.Ā 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Het is helaas een veel gehoorde klacht momenteel. Doorgaans is het alleen een weergaveprobleem en functioneert de apparatuur wel. Ervaar je problemen bij het dagelijks gebruik van je netwerk dan? Even voor de zekerheid.

Ik zal je feedback doorgeven!

Ā 

• Auteur
  • Helper
  • March 23, 2026

Volgens mij is het alleen een weergave probleem. Ik heb een upload en downloadĀ Check gedaan op een plek waar de experia wifi zijn werk doet en het functioneert goed.Ā 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Helder Ruud dat is dan in ieder geval iets gelukkig. Ik zal de feedback doorzetten richting de ontwikkelaars.