Skip to main content
Vraag

Hikvision camera wel via intern IP-adres te bereiken, maar niet vanaf buiten het netwerk

• December 3, 2025
  • 4 reacties
  • 10 keer bekeken

Hikvision camera te bereiken via Hik-Connect app op telefoon en ook op pc thuis via intern ip adres, maar niet extern via http://i.p.a.d.r.e.s:poort. Voorheen ging dat wel. Poort staat open via portforwarding en het ip adres is gereserveerd voor camera. Wat doe ik verkeerd.

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

4 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@garlic. Ik heb toch even een nieuw topic voor je vraag aangemaakt, omdat het topic waarin je reageerde al wat ouder is. 

Om te zien wat er mogelijk verkeerd gaat is het wel handig als je hier een screenshot kunt plaatsen van de modeminstellingen. Je kunt dan gegevens verbergen die anderen niet hoeven te zien. Dan kunnen we eens met je meedenken. 

fixnix
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • December 4, 2025

Blokkeert je firewall niet?
Heb je met Hikvision Connect niet toevallig je interne lan adres opgegeven?

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8

Ik vermoed dat poort 8000 gesloten staat in de experiabox. De zou je aan moeten maken. Of hikconnect cloud activeren op de camera. Dan is port forwarding niet nodig 

• Auteur
  • Topper
  • December 4, 2025

De poort (5000) staat open. Portforwarding staat ook goed, evenals de camera-instellingen. Ik heb inmiddels al weer contact gehad met KPN en die zeggen na langdurig onderzoek (dik halfuur aan de lijn gehangen met 0800-0402), dat zij er ook niet inkomen. Er is een storing en dat duurt nog enkele dagen. Dan maar weer proberen…. Allen bedankt voor het meedenken. Arjan bedankt voor nieuwe topic aanmaken. Ik houd jullie op de hoogte !!