Skip to main content
Vraag

Hikvision camera wel via intern IP-adres te bereiken, maar niet vanaf buiten het netwerk

• December 3, 2025
  • 77 reacties
  • 436 keer bekeken

Toon eerste bericht

77 reacties

• Auteur
  • Helper
  • December 12, 2025

Ik benader Camera voor links intern via: 192.168.2.65:900. Als ik portforwarding instel op internetpoort 9000 en doelpoort op 900 dan zijn alle camera's op de HikVision app offline….. Dat is dus geen optie. Ik was daar al eerder achtergekomen en had dit ook zo ingesteld: beide poorten op 9000. Ik kon toen de camera extern benaderen via http:// i.p.a.d.r.e.s:9000 . Ik kwam er pas achter dat dat niet meer ging. Op de een of andere manier is er iets veranderd bij KPN want ik heb niks veranderd. 

Ik ga het voor gezien houden, want daar gaan we niet uitkomen. Dan maar geen mogelijkheid van extern benaderen. Misschien is het wel zo veilig ook.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • December 12, 2025

@garlic Als het zo is, waarom probeert je niet een regel met internetport=900 en doelport=900. Je weet zeker dat de camera op de port 900 luistert door binnen jouw LAN via deze port te benaderen. 

• Auteur
  • Helper
  • December 12, 2025

@garlic Als het zo is, waarom probeert je niet een regel met internetport=900 en doelport=900. Je weet zeker dat de camera op de port 900 luistert door binnen jouw LAN via deze port te benaderen. 

OK, ga ik nog een keer proberen !

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • December 12, 2025

Ook het offline van de App kan opgelost worden door de camera opnieuw te adderen.

• Auteur
  • Helper
  • December 12, 2025

Ook het offline van de App kan opgelost worden door de camera opnieuw te adderen.

Ik heb de regel 9000-9000 gewijzigd in 900-900. Modem voor de zekerheid opnieuw opgestart. Camera intern wel te benaderen, maar op de HikVision app camera offline.

Toen zowel de regel 900-900 als 9000-9000 erin gezet. Ook weer opnieuw opgestart. Regel 900-900 verandert niks aan de situatie en is dus overbodig. Camera intern te benaderen en ook via de app, maar nog steeds niet extern via ip adres.

Overigens, zodra de regel 9000-9000 er weer in staat, is de camera op de app direct online, terwijl ik niet eens opnieuw opgestart heb. Die regel is dus absluut nodig.

Ook verwijderen en weer toevoegen op app veranderd niks.

Ik ga het opgeven. Ben er klaar mee. Kost me zeeen van tijd en ik verdoe jullie tijd ook. Hartelijk bedankt voor het meedenken.

Ik blijf wel meelezen. Misschien dat er nog eens iemand voorbijkomt met een HikVision camera die de gouden tip heeft.

Volgens eerdere berichten op het forum hoef je bij de portforwardingregel niet je ip adres in te voeren, maar dat ga ik toch nog eens proberen. Wie weet.

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9
  • Helper
  • December 12, 2025

Login op een camera. Instellingen/netwerk/netwerkservice of platform/sdk poort welke poorten zijn hier ingesteld

• Auteur
  • Helper
  • December 12, 2025

Ik heb de regel 9000-9000 gewijzigd in 900-900. Modem voor de zekerheid opnieuw opgestart. Camera intern wel te benaderen, maar op de HikVision app camera offline.

Toen zowel de regel 900-900 als 9000-9000 erin gezet. Ook weer opnieuw opgestart. Regel 900-900 verandert niks aan de situatie en is dus overbodig. Camera intern te benaderen en ook via de app, maar nog steeds niet extern via ip adres.

Overigens, zodra de regel 9000-9000 er weer in staat, is de camera op de app direct online, terwijl ik niet eens opnieuw opgestart heb. Die regel is dus absluut nodig.

Ik ga het opgeven. Ben er klaar mee. Kost me zeeen van tijd en ik verdoe jullie tijd ook. Hartelijk bedankt voor het meedenken.

Ik blijf wel meelezen. Misschien dat er nog eens iemand voorbijkomt met een HikVision camera die de gouden tip heeft.

Volgens eerdere berichten op het forum hoef je bij de portforwardingregel niet je ip adres in te voeren, maar dat ga ik toch nog eens proberen. Wie weet.

Als laatste poging:

Ip adres op de regel portforwarding ingevoerd, maar nog geen externe toegang. Door het ingevoerde Ip adres was ook die camera direc tweer offline. Na weghalen ip adres werkte de camera app direct weer. Ook dat was het dus niet !! Einde pogingen. Fijne avond verder.

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9
  • Helper
  • December 12, 2025

Als laatste poging:

Ip adres op de regel portforwarding ingevoerd, maar nog geen externe toegang. Door het ingevoerde Ip adres was ook die camera direc tweer offline. Na weghalen ip adres werkte de camera app direct weer. Ook dat was het dus niet !! Einde pogingen. Fijne avond verder.

Er klopt niks van. een port forwarding heeft niks met LAN netwerk te maken. Kan je is een screenshot maken van de app en de ingestelde camera. 

• Auteur
  • Helper
  • December 12, 2025

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9
  • Helper
  • December 12, 2025

Bij adres staat je kpn ip adress neem ik aan  en niet een 192.168.2.x adres

• Auteur
  • Helper
  • December 12, 2025

Bij adres staat je kpn ip adress neem ik aan  en niet een 192.168.2.x adres

Ja uiteraard staat daar mijn ip adres !

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9
  • Helper
  • December 12, 2025

Login op een camera. Instellingen/netwerk/netwerkservice of platform/sdk poort welke poorten zijn hier ingesteld

Heb je ook al op de webinterface gekeken hoe het daar staat 

• Auteur
  • Helper
  • December 12, 2025

Heb je ook al op de webinterface gekeken hoe het daar staat 

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9
  • Helper
  • December 12, 2025

Serverpoort 9000 intern forwarden naar 9000 extern tcp. Even andere check staat gateway op 192.168.2.254 en subnet 255.255.255.0 in de cameras. Dns leeg laten

• Auteur
  • Helper
  • December 12, 2025

​​​Gateway staat inderdaad 192.168.2.254 en subnet op 255.255.255.0

​​​​​​

• December 12, 2025

Dat onderste plaatje is fout. Je moet kiezen voor "Enable DHCP". En vervolgens kan je als het goed is niks meer invullen. Dan hoeft ook helemaal niet. De Experiabox geeft de camera een ip. 

Op de eerste pagina vroeg TDN al:

Hoe hebben de camera's hun ip adressen gekregen? Via statisch ingesteld in de camera's of via DHCP reservering in KPN modem?

Dat vroeg die niet voor niets. Jij hebt geantwoord met:

Vast IP adres in het modem.

Wat dus effectief niet klopt. Als je geen DHCP gebruikt heeft een een ip reservatie in het modem geen enkel nut.

• Auteur
  • Helper
  • December 12, 2025

Dat onderste plaatje is fout. Je moet kiezen voor "Enable DHCP". En vervolgens kan je als het goed is niks meer invullen. Dan hoeft ook helemaal niet. De Experiabox geeft de camera een ip. 

Hoe hebben de camera's hun ip adressen gekregen? Via statisch ingesteld in de camera's of via DHCP reservering in KPN modem?

Dat vroeg die niet voor niets. 

Ik ben er vanuit gegaan dat het handiger was om elke camera een vast ip adres te geven ?? Maar goed, ik ga dat wel proberen of er iets veranderd. 

• Auteur
  • Helper
  • December 12, 2025

Wat dus effectief niet klopt. Als je geen DHCP gebruikt heeft een een ip reservatie in het modem geen enkel nut.

Ik heb dan toch nog een vraag: In het SADP programma van Hikvision moet ik om de camera's aan te melden, een locaal ip adres ingeven. Ondanks dat ik het vinkje dhcp heb aangezet, blijft hij dus doorgeven het ip adres wat ik daar heb ingevuld…. Er veranderd dus niks.

Je bent trouwens wel een volhouder he ! Ben ik je dankbaar voor

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9
  • Helper
  • December 13, 2025

Ik heb dan toch nog een vraag: In het SADP programma van Hikvision moet ik om de camera's aan te melden, een locaal ip adres ingeven. Ondanks dat ik het vinkje dhcp heb aangezet, blijft hij dus doorgeven het ip adres wat ik daar heb ingevuld…. Er veranderd dus niks.

Je bent trouwens wel een volhouder he ! Ben ik je dankbaar voor

Daarom bood ik al remote hulp aan omdat het allemaal niet zo moeilijk moet zijn en heel snel werkend moet zijn 🫣🫣 maar probeer even via de webinterface van de camera. Zet die op dhcp. Reserveer deze in de experiabox. En koppel de forwarding eraan. 🙏🙏 en testen maar 

• December 13, 2025

Je kunt in de Experiabox de ip reservatie aanpassen. Van 192.168.2.65 maak je bijvoorbeeld 192.168.2.68. Daarna start je de camera opnieuw op. Gewoon ff van de stroom afhalen. Dan kan je kijken of de camera dat nieuwe ip krijgt. Als dat het geval is, dan werkt dhcp goed.

• Auteur
  • Helper
  • December 13, 2025

Je kunt in de Experiabox de ip reservatie aanpassen. Van 192.168.2.65 maak je bijvoorbeeld 192.168.2.68. Daarna start je de camera opnieuw op. Gewoon ff van de stroom afhalen. Dan kan je kijken of de camera dat nieuwe ip krijgt. Als dat het geval is, dan werkt dhcp goed.

Werkt allemaal prima, maar er veranderd verder niets. Ik zie de camera in de HikVision app en ook de locale inlog werkt, maar externe inlog via mijn ip-adres werkt (nog steeds) niet. Dat moet KPN dus tegenhouden. De man die ik aan de lijn heb gehad, deed daar een beetje geheimzinnig over. Gaven ze geen tips over hoe ik een poort moest openzetten. Voorheen had ik er geen enkele moeite mee. Ik gaf de camera in sadp (programma Hikvision) een (vrij) ip adres en een poort, reserveerde ip adres en poort in het modem, deed portforwarding in het modem en hoppa het werkte. Zal wel een foefje voor zijn, maar ik kom er niet uit. Laten we er maar mee stoppen want het kost alleen maar heel veel tijd.

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9
  • Helper
  • December 13, 2025

Ik neem aan dat je test met de hikconnect app en niet via de webbrowser 🫣 

• Auteur
  • Helper
  • December 13, 2025

Ik neem aan dat je test met de hikconnect app en niet via de webbrowser 🫣 

Heb beide geprobeerd en tussendoor steeds opnieuw opstarten. Het ligt ook niet aan de poort of interne ip adres. Mijn modem zit gewoon potdicht. Op zich super veilig, maar niet wat ik wil. Vroeger kon ik zelfs extern inloggen op mijn Experiabox.

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9
  • Helper
  • December 13, 2025

Heb nog een idee 😀 experiabox terug zetten naar fabrieksinstellingen. 1 regel toevoegen en testen.

met welke service maakt je deze regels 😅 

• Auteur
  • Helper
  • December 13, 2025

Heb nog een idee 😀 experiabox terug zetten naar fabrieksinstellingen. 1 regel toevoegen en testen.

met welke service maakt je deze regels 😅 

Terugzetten naar fabrieksinstellingen, oei, dat kost even tijd, want dan moet ik echt alles opnieuw instellen. Dat ga ik overwegen op een dag echt vrij.

Hoe bedoel je die regels ? Met “Nieuw” dacht ik, anders kun je maar 1 port forwarden bij bv http