Skip to main content

Hoe is het afgelopen?

Heb inmiddels als installateur ook al meerder klanten met Hikvision camerasystemen en KPN Experiabox v10 Routers met hetzelfde probleem.
Recorder(s) meerdere malen vervangen, alle instellingen nagelopen….. zonder resultaat.

Probleem lijkt zicht enkel voor te doen bij de Experiabox v10, bij andere routers en providers ondervinden wij praktisch nooit problemen.

@Kpn @Natasja hebben jullie hier een oplossing voor?

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt (origineel topic)

@GeSp Ik was niet degene die een foutcode benoemde hoor, dat was @MichielD73 😁.
Tevens geeft HIK-Connect doorgaans geen foutcodes aan… iVMS wel.


@GeSp Ik was niet degene die een foutcode benoemde hoor, dat was @MichielD73 😁.
Tevens geeft HIK-Connect doorgaans geen foutcodes aan… iVMS wel.

Ik kwam toch ergens tegen dat ook die een foutcode gaven, bij die fouten is dan vaak de oplossing om b,v. 8.8.8.8 bij Alternate DNS server in te stellen bij de TCP/IP instellingen.

Je zou het kunnen proberen maar anders heeft @MichielD73 misschien wat aan die info 😀


Beste @GeSp ik ben zelf installeur en dus bekend met alternatieve DNS servers 8.8.8.8 - 1.1.1.1 - 8.8.4.4. e.d. Echter ligt daar het euvel niet helaas.
Wat er allemaal al getest, veranderd en herzien is is te veel op op te sommen…
Feit blijft dat @KPN het aardig af laat weten aangaande deze (steeds vaker voorkomende) problemen.


Bij een klant van mij heb ik inmiddels ook een NVR vervangen in de veronderstelling dat het genoemde probleem in de NVR zat. Helaas heeft de nieuwe NVR exact het zelfde gedrag. Een andere klant van mij, ook met Hikvision NVR, wil overstappen naar KPN maar dat heb ik hem voor nu nog even afgeraden. Dit hele verhaal teruglezend heb ik niet het gevoel dat er vanuit KPN een oplossing gaat komen, uiteraard hoop ik dat ik ongelijk krijg.


Beste @Joost - I will do IT  ben bang dat u gelijk heeft en dat er geen oplossing e/o medewerking vanuit @Kpn verwacht hoeft te worden.
@Bram_  En andere KPN helpdeskmedewerkers zijn op een lange vakantie denk ik… 


Hi allemaal. Excuses dat dit topic zo lang is blijven liggen. Omdat voor dit probleem geen vaste werkwijze is blijft het lastig goed te analyseren wat nu het echte probleem is. Laat staan om, op afstand, het probleem op te lossen. Ik heb nogmaals overleg met de experts op dit gebied. Met de gekregen tips en informatie hoop ik verder richting een oplossing te komen. Maar omdat de grondoorzaak nog niet bekend is kan ik geen beloftes doen. 

@Michel Brenters ik heb vanuit de experts de vraag gekregen om een wireshark traceroute te doen. Specifiek op de Experia Box V10 zit een ethernet mirrorport functie. Op die manier zien we bij welke stap de verbinding stopt. @MichielD73 jij hebt het probleem met de V10a? Doe in dat geval ook een wireshark traceroute en laat hier de resultaten weten. 

Ook begrijp ik van @Joost Van der Stelt dat de Box 12 dit issue ook heeft. @Michel Brenters heb jij dit probleem ook bij andere klanten met een Box 12 zien voorkomen?

Het is en blijft een lastig probleem. En het is onmogelijk een garantie te kunnen geven dat (met een update) het probleem op te lossen is. Wel wil ik blijven proberen te zien hoe we zo ver mogelijk kunnen komen. 

 


Mijn excuses @Bram_ voor mijn late reactie.

Bij mij is er iets anders aan de hand. Mogelijk ligt het probleem bij mij aan mijn Samsung S22. Ik heb 3 toestellen geprobeerd met exact dezelfde instellingen en alleen mijn S22 geeft de foutmelding 330436. De andere toestellen werken naar behoren.
Ook mij IPhone van de zaak werkt prima.
Het moet dus intern in mijn S22 zijn.

Ik zoek verder, alvast bedankt voor de hulp  


@Michel Brenters is het nog mogelijk een traceroute aan te leveren? Ook willen we graag een expert ter plekke naar de situatie laten kijken. Maar daarvoor heb ik iemand nodig die geen verbinding krijgt via de V10. Kan je het daarom hier laten weten wanneer dit probleem weer speelt?


Hier precies hetzelfde probleem! Dure camera opgehangen met recorder en ineens werkt het niet meer. Installateur komt er ook niet uit en KPN blijft angstvallig stil… 


Beste @AstridHaas 

 

Wat kan werken is:

  1. Hik-Connect uitzetten in NVR recorder
  2. Poorten forwarden in Router
  3. Camerasysteem in HIK-Connect app aanmaken/instellen op basis van IP Domain

Dank je wel! We gaan dit eens proberen :-)


@Michel Brenters is het nog mogelijk een traceroute aan te leveren? Ook willen we graag een expert ter plekke naar de situatie laten kijken. Maar daarvoor heb ik iemand nodig die geen verbinding krijgt via de V10. Kan je het daarom hier laten weten wanneer dit probleem weer speelt?

Beste @Bram_ Dit probleem speelt zowat maandelijks helaas.
Ben van mening dat KPN zelf ter plaatse moet gaan om dit euvel op te pakken e/o te verhelpen.
Ik als installateur moet telkens aan klant het probleem uitleggen en mezelf verantwoorden.
Maar dank voor de gedane moeite!


Beste @AstridHaas 

 

Wat kan werken is:

  1. Hik-Connect uitzetten in NVR recorder
  2. Poorten forwarden in Router
  3. Camerasysteem in HIK-Connect app aanmaken/instellen op basis van IP Domain

En werkt dit? Anders ga ik geen poging wagen. 


Helaas werkt het allemaal niet (tenminste bij ons niet). Op dit moment hebben we dus een dure niet werkende camera en geen terugkijkmogelijkheid via de recorder. :-(

We zoeken maar weer verder naar oplossingen.


Helaas werkt het allemaal niet (tenminste bij ons niet). Op dit moment hebben we dus een dure niet werkende camera en geen terugkijkmogelijkheid via de recorder. :-(

We zoeken maar weer verder naar oplossingen.

Beste @AstridHaas Mag ik vragen waar u woont? Er is wellicht een installateur bij u in de buurt die dit probleem bekend in de oren klinkt en u kan helpen… Wij hebben hier inmiddels vele uren ingestoken en krijgen dit normaliter wel werkend namelijk.

Niet doormiddel van maar enige hulp van KPN overigens 😂


Beste @AstridHaas 

 

Wat kan werken is:

  1. Hik-Connect uitzetten in NVR recorder
  2. Poorten forwarden in Router
  3. Camerasysteem in HIK-Connect app aanmaken/instellen op basis van IP Domain

En werkt dit? Anders ga ik geen poging wagen. 

Beste @Sjoerd_123 Bij onze klanten met dit probleem is dit tot op heden de enige mogelijke oplossing helaas.


We wonen in Zuid-Limburg en hebben een installateur, maar helaas blijven de problemen terugkomen.

In ieder geval bedankt voor het meedenken.


We wonen in Zuid-Limburg en hebben een installateur, maar helaas blijven de problemen terugkomen.

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Helaas woont u niet binnen ons werkgebied… Hopelijk kunt u een installateur vinden met genoeg kennis om dit voor u te verhelpen.
Heeft u overigens KPN WiFi boosters in huis (of hoe ze deze ook mogen noemen)?
Probeer deze anders eens uit het stopcontact te halen… Ook deze zorgen wel een voor wrijving met een Hikvision camerasysteem.


Die zijn er op het terrein inderdaad. Nadeel is dat ik een stuk van het terrein huur en helaas niet kan eisen dat deze punten verwijderd moeten worden. Maar we gaan eens testen of dit al iets verhelpt.

Bedankt!


Die zijn er op het terrein inderdaad. Nadeel is dat ik een stuk van het terrein huur en helaas niet kan eisen dat deze punten verwijderd moeten worden. Maar we gaan eens testen of dit al iets verhelpt.

Bedankt!

Eisen hoeft uiteraard niet… De oorzaak van het probleem achterhalen zou al een begin zijn voor u.


Ook ik ervaar al meer als een jaar problemen met de experiaboxen in combinatie met CCTV oplissingen (van onderandere Hikvision)

Vanuit mijn werk loop ik hier wekelijks wel een aantal keer tegenaan, terwijl er met bijvoorbeeld Ziggo geen enkel probleem is met dezelfde CCTV apparatuur.

ik ben er daarom echt van overtuigd dat er iets in deze Experiaboxen zit wat, meestal na een 30 a 45 minuten, de boel gaat klokkeren.

 

KPN, neem dit probleem eens serieus en zadel je klanten niet op met de “huur” van een fritsbox, wat in veel gevallen de enige optie lijkt.


Ook ik ervaar al meer als een jaar problemen met de experiaboxen in combinatie met CCTV oplissingen (van onderandere Hikvision)

Vanuit mijn werk loop ik hier wekelijks wel een aantal keer tegenaan, terwijl er met bijvoorbeeld Ziggo geen enkel probleem is met dezelfde CCTV apparatuur.

ik ben er daarom echt van overtuigd dat er iets in deze Experiaboxen zit wat, meestal na een 30 a 45 minuten, de boel gaat klokkeren.

 

KPN, neem dit probleem eens serieus en zadel je klanten niet op met de “huur” van een fritsbox, wat in veel gevallen de enige optie lijkt.

Beste Jeroen, fijn te horen dat er meerdere technici gaan reagen op dit topic hopende op een oplossing vanuit @Kpn.

@Bram_  of andere KPN servicemedewerker(s) Wellicht is het wel zo gepast om antwoord te geven op de vele berichten…. Blijft angstvallig stil de laatste tijd.
Ik als installeur ontvang nu telefoontjes en e-mails van zowel particulieren en bedrijven die om hulp vragen… DIT KAN NIET DE BEDOELING ZIJN, daar zou de KPN helpdesk voor moeten zijn natuurlijk.


Ik heb weer een interessante update:

Na wat onderzoek en navragen blijkt dat de Experiabox geleverd wordt met IPV4 en IPV6.

Door IPV6 uit te schakelen en opnieuw op te starten staat het modem op IPV4 en werkt alles.

Wij hebben bij een klant dit vorige week gedaan en werkt nog steeds.

 

Login op het modem

Meestal via 192.168.2.254

Bij het kopje internet moet ipv6 worden uitgeschakeld (deze stap moet volgens mij door KPN uitgevoerd worden)

Kies dan voor bewaar of opslaan en herstart het modem

Herstart ook de recorder

 

We blijven zoeken naar een permanente oplossing, het is even de vraag uit welke hoek deze oplossing gaat komen ;)


Ik heb weer een interessante update:

Na wat onderzoek en navragen blijkt dat de Experiabox geleverd wordt met IPV4 en IPV6.

Door IPV6 uit te schakelen en opnieuw op te starten staat het modem op IPV4 en werkt alles.

Wij hebben bij een klant dit vorige week gedaan en werkt nog steeds.

 

Login op het modem

Meestal via 192.168.2.254

Bij het kopje internet moet ipv6 worden uitgeschakeld (deze stap moet volgens mij door KPN uitgevoerd worden)

Kies dan voor bewaar of opslaan en herstart het modem

Herstart ook de recorder

 

We blijven zoeken naar een permanente oplossing, het is even de vraag uit welke hoek deze oplossing gaat komen ;)

Hey @Jeroen Broeders dank voor deze update… Fijn te horen dat KPN meedenkt… O nee, een andere partij!! 😉


even als extra info:

 

ze hebben notabene zelf een handleiding voor het uitschakelen van IPv6.

 

inmiddels ook meerdere bevestigingen dat het hiermee opgelost moet zijn.