Skip to main content

Hallo,

 

Ik ben laatst bezig geweest met het port forwarden van een dedicated server voor een steam game, maar kwam erachter dat mijn pc niet gepinged kan worden. Door process of elimination ben ik tot het antwoord gekomen dat mijn modem ICMP niet aan heeft staan. Nu is mijn vraag of iemand hier weet of ICMP ingeschakeld kan worden op een Experia Box V8.

 

Alvast bedankt!

Vanaf Internet pingen van die server gaat niet lukken want een ping is ICMP en ICMP kan niet gerouteerd worden. Je kunt ICMP dus ook niet forwarden naar die server.

De Experia Box zelf zal ook niet reageren op een ping. De enige manier om van buitenaf jouw IP adres de pingen is door het plaatsen van een apparaat als DMZ Host die wel antwoordt op een ping request.

Maar nogmaals, je moet niet zomaar jouw server als DMZ instellen want dat resulteert in een behoorlijk groot beveiligingsrisico.

 

Kan je op jouw LAN wel joinen met de steam server op zijn LAN IP adres (192.168.2.x)?

nee niet de server, letterlijk via een externe pc, of internet mijn WAN pingen. die server is alleen voor counter strike 2.

de externe pc heeft geen server draaien, de enige met een server ben ik. ik kan de server met mijn lan en localhost gewoon joinen, maar de restricted access die mijn router biedt weerhoud mij er volgens mij gewoon van vervoer van buitenaf toe te staan.

kortom, ik denk dat een server hosten, port forwarden en het extern pingen van mijn wan ip gewoon onmogelijk is met een experia box


Vergeet dat pingen, daar schiet je niets mee op.

Nogmaals: Kan je met een PC op jouw LAN wel joinen met de steam server op zijn LAN IP adres (192.168.2.x)?


Vergeet dat pingen, daar schiet je niets mee op.

Nogmaals: Kan je met een PC op jouw LAN wel joinen met de steam server op zijn LAN IP adres (192.168.2.x)?

Nogmaals, hij heeft geen steam dedicated server.


Je zegt dat niemand jouw server kan joinen en dat je via een externe PC niet kan joinen.

Mijn vraag is dus of je wel kunt joinen vanaf een PC die op jouw LAN aangesloten is.


Je zegt dat niemand jouw server kan joinen en dat je via een externe PC niet kan joinen.

Mijn vraag is dus of je wel kunt joinen vanaf een PC die op jouw LAN aangesloten is.

Excuus voor de verwarring, ik kan zelf wel de server joinen met een pc op mijn LAN netwerk.