Na lange tijd weer eens een vraagje aan de kenners hier. Hoewel ik eigenlijk 90% goed tevreden ben toch de vraag of er iets op een niet te lastige manier beter kan;
situatie ik heb de maximale snelheid hier beschikbaar; 200mbps. bedraad en WiFi haal ik tussen de 180 en 202 met zo’n 8 ping, naar mijn idee netjes.
experia v10 in mk, 1 poort naar woonkamer, helaas maar 1 cat5e kabel in dunne buis. Zit op Netgear GS108e, daarop; itv, tv Android, ps5, Nintendo switch, receiver, blu-ray, en van daaruit naar een Netgear GS105e. Daarop zitten twee Experia Wifi’s en een pc(welke slechts occasioneel gebruikt wordt. Of de wifi twee telefoons, hue gebruik (welke rechtstreeks in modem zit) en deurbel.
nu kan ik best veel zonder problemen gebruiken echter denk ik dat ik gister tegen de grens aan liep..
Tijdens eerste gebruik PS Portal, tijdens een update download ps5 en met iTV aan bleef het tv beeld stil staan.
begrujpelijk, maar ik lees ook vaak over QOS instellingen of wellicht de situatie anders configureren. Ik zou graag iTV, ps5 met portal en tv Android voor streaming apps willen benutten zonder haperingen. Verder wisselt het gebruik maar dat is de zwaarste belasting van m’n netwerkje.
ienand tips voor verbetering of is dit gewoon de max…?