Wij hebben een nieuwe receiver gekocht: NAD T758 V3. Deze versterker heeft geen ethernet aansluiting. Hiervoor zit er een BluOS kastje bij met meerdere USB aansluitingen. Waarbij we weer een adaptertje (Nedis Network USB 2.0) hebben moeten aanschaffen om de RJ45 aansluiting om te zetten in een USB-A aansluiting.
In het BluOS kastje zit een WI-FI dongel. Dit is allemaal origineel meegeleverd vanuit NAD. Nu kunnen we de WI-FI wel werkend krijgen, maar de bekabelde aansluiting niet. Vele malen contact gehad met de verkoper, er is zelf iemand langs gekomen. Alles is vervangen. Het BluOS kastje, de netwerk adapter, de kabels (zelfs 1 rechtstreeks getrokken vanuit het modem), zelfs de versterker zelf is vervangen. Alles wat hier niet werkte is bij de verkoper getest. Daar werkt alles naar behoren. De routerinstellingen (experiabox V10a) bekeken, dit was ook allemaal in orde.
Er gaat waarschijnlijk iets niet goed tussen de comminicatie van het apparaat en de router. De draadloze verbinden werkt dus wel, maar bij bekabelde verbinding blokkeerd hij hem ofs.
De medewerker van KPN begon over misschien bepaalde poorten open te zetten. Maar adviseerde deze casus dus hier op het forum te plaatsen. Want zelf had hij geen idee welke.
Ik hoop dat iemand me hierin verder kan helpen. Ik ben heel benieuwd . Ik ben heel blij met de receiver. Zou zonde zijn als hij straks terug moet.
Gr
Mike