Skip to main content
Beantwoord

Hoe krijg ik mijn Denver Frameo ff1017 met mijn Experia Box V10 verbonden met internet

• March 22, 2026
  • 10 reacties
  • 84 keer bekeken

Ik ben al 3 dagen bezig om mijn denver frameo digitale fotolijst te verbinden met internet via mijn experiabox v10…. Via de hotspot op mijn telefoon lukt het wel! Ik probeer via 2.4Ghz, gastnetwerk en het hoofd etwerk maar allemaal veelvuldig tevergeefs…. Het heeft altijd perfect gefunctioneerd totdat de kpn in november een update (op afstand) heeft uitgevoerd op de experia box…. Wie kan me helpen?

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@Dolores64, welkom op de community. Ik ben niet bekend met de Denver fotolijst, onze mogelijkheden zijn daarbij beperkt doordat wij die niet leveren. Maar ik denk graag met je mee om te kijken of we het op kunnen lossen.

Je hebt al een aantal dingen geprobeerd begrijp ik, zoals het gastennetwerk en het hoofdnetwerk. Had je het ook geprobeerd via een Extra Wifi-netwerk? We zien vaker dat sommige dingen die niet kunnen verbinden wel verbinding maken via die optie:

10 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Dolores64, welkom op de community. Ik ben niet bekend met de Denver fotolijst, onze mogelijkheden zijn daarbij beperkt doordat wij die niet leveren. Maar ik denk graag met je mee om te kijken of we het op kunnen lossen.

Je hebt al een aantal dingen geprobeerd begrijp ik, zoals het gastennetwerk en het hoofdnetwerk. Had je het ook geprobeerd via een Extra Wifi-netwerk? We zien vaker dat sommige dingen die niet kunnen verbinden wel verbinding maken via die optie:

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 30, 2026

Hoi Jasper, 

dank voor je reactie. Ik heb het inderdaad ook geprobeerd via een extra wifinetwerk: 2.4Ghz maar helaas tevergeefs. Via de hotspot via mijn iPhone lukt het wel om deze Denver-Frameo fotolijst online/verbonden met internet te krijgen. Maar niet (meer) met mijn wifi-thuisnetwerk… 🙄

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 30, 2026

Mogelijk kan ie (ook) niet overweg met IPv6. Zet dat eens uit in het modem. Onder internet instellingen. 

En het Extra wifi 2,4 zal ook wel evident zijn. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 30, 2026

Hoi Peter, 

Helaas, wifi 2.4 is niet de oplossing en daarnaast ook IPv6 uitgezet geeft ook geen oplossing…

Jasper van KPN
Moderator

Ik dacht ook aan IPv6 inderdaad als volgende stap. Wat gebeurt er precies als je probeert te verbinden? Krijg je wel verbinding, of ook dat niet? Als je wel verbinding krijgt, maar dat het daarna niet werkt, dan zou je de Firewall ook op Standaard kunnen zetten om te kijken of dat een verbetering geeft.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 31, 2026

Hoi Jasper,

de meldingen zijn: verbonden/zeer goede ontvangst/geen internet….en zoals ik al melde; met mijn iPhone kan ik via de hotspot de Frameo wel op het internet krijgen…. zo vreemd...

Jasper van KPN
Moderator

Je bent wel verbonden dus, alleen werkt het daarna nog niet. Je kunt de Firewall die ik noemde nog proberen in het modem, heb jij daarna nog een idee ​@PeterG?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 1, 2026

Ik zit niet zo in de modem instellingen. 

Er is wel een beveiliging die een tandje lager kan. Ik kan 'm alleen even zo niet benoemen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 1, 2026

Ook met veranderingen in Firewall is het niet gelukt. Er zijn vandaag 2 KPN- monteurs geweest en uiteindelijk is er een Experia V10 met de oude software geïnstalleerd…. En jawel… toen was de Frameo fotolijst weer verbonden met internet… Er zit dus ( ook volgens de monteurs) een bug in de nieuwe software. Omdat ik via pair- bonding internet heb kan er nu geen V12 modem geïnstalleerd worden. De pair-bonding gaat nu opgeheven worden en via 1 kanaal kan er wel een V12 geïnstalleerd worden en wellicht is het met een V12 modem opgelost. Het modem met de oude software draaien is maar een tijdelijke optie; als KPN de software update op dit modem installeert is het probleem weer terug… Mochten er nog tips zijn over bovenstaande: graag! Evenals de vraag om binnen KPN de software-bug uit de nieuwe software te halen zodat digitale fotolijstjes ook weer mee kunnen doen…

Jasper van KPN
Moderator

Ik ken die bug niet, als die monteurs 'm door hebben gegeven zal die in ieder geval bij de juiste partij daarvoor terecht komen. Maar fijn dat het daarmee voor nu weer werkt! Als je van pairbonding naar een enkele kabel gaat kan de V10 mogelijk ook behouden worden, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Modems met de oude software worden niet meer ondersteund, dus het zal met deze software geen lange termijn oplossing zijn.