Skip to main content

Goedendag , 

Ik heb de xperia box v10a 

Ik heb 3 verdiepingen. Op de begannegrond modem. Door boven 2 super wifi punten waarvan een bedraad. Het probleem is het volgende . 
 

  • Ik wil een netwerknaam hebben. Dit kan je inderdaad instellen door een mash netwerk te maken met je kpn thuis app. Alleen ik heb de qr codes niet meer , de klepjes zijn los en verloren gegaan. 

 

- kan je de mash netwerk ook anders instellen ? 
- of is er een andere manier om een sterk netwerknaam in huis te creëren? 
 

alvast bedankt voor jullie reacties 

gr Rico

 

 

Hoi @Rico7777, welkom op het forum!
Als je de SuperWifi punten installeert met de thuis app hebben deze automatisch samen 1 naam. Als dat is wat je wilt hoef je daar verder niets anders meer voor te doen!


Oke bedankt voor je antwoord. 
Het is nu zo dat ik 2 netwerknamen heb.

punt A is boven zwak en beneden sterk.

punt b is beneden zwak en boven sterk.

Welke procedure in de thuisapp moet ik doorlopen om 1 netwerk te krijgen? Ik moet namelijk nu switchen op met gsm elke keer. 
 

bvd

 

 


Normaal gesproken nemen de super wifi's de ssid van de v10a over. Gebeurt dat bij jou niet? Misschien opnieuw installeren?


Ik heb hetzelfde probleem met de Box 12 en twee Experia WiFi punten. Nieuwe SSID via modem beschikbaar, oude SSID via Experia WiFi’s beschikbaar...


Inloggen op de Experiabox http://192.168.2.254 en daar dezelfde netwerknaam en wachtwoord instellen als wat de SuperWiFi's uitzenden.

Of inloggen op de SuperWiFi's http://192.168.2.151 en daar dezelfde netwerknaam en wachtwoord instellen als dat de Experiabox uitzend.


Bedankt voor de reacties.

@Nick83 jouw oplossing heeft geholpen. Thx.

Ik kon alleen niet inloggen via de browser dmv het ip adres op de wifipunt.

 

Dus wat heb ik gedaan.

Ik heb op beide wifipunten opnw toegevoegd via de kpn thuis app. Dat heeft geholpen.

 

@Joep1965 

Dus wat er eindelijk gebeurd is als je SSID wijzigt op je modem dan veranderen de wifi punten niet automatisch mee.

 

Dus een harde reset via de achterkant op de wifipunten en dan opnw toevoegen via de kpnthuisapp. Dat heeft geholpen.


nogmaals bedankt.

 

gr Rico