Skip to main content
Vraag

Hoe stel ik een Draytek vigor2927AX in om te gebruiken op mijn KPN glasaansluiting?

• March 10, 2026
  • 2 reacties
  • 5 keer bekeken

HowLiu
Topper
Forum|alt.badge.img

Vanwege de connectiviteitsbeperkingen van de Expedia Box wil ik een andere router toepassen zodat de problemen die ik ondervind met o.a. SSH, SIP en gaming verhoplen zijn. Gisteren behoorlijk lange tijd bezig geweest om Draytek vigor2927AX voor routing op de Expedia box v10 te installeren.

Expedia box v10 DMZ instelling naar Draytek IP adres, DHCP uitgezet en UTP kabel van LAN naar WAN Draytek. DHCP op Draytek aangezet. Internet verbinding werkend.

Na een aantal uur problemen met de KPN TV box. Haperingen en stilstaand beeld. Daarna ook verbindingen vielen weg. Geen oplossing te vinden. Draytek ontkoppeld. (Voor het moment) Alleen factory reset van de expediabox hielp om de internet verbinding te herstellen. Uur lang aan de telefoon met KPN. Bieden geen ondersteuning met Draytek behalve Fritzbox. Dus nu zoek ik hier op het forum naar de juisteKPN  modem settings voor de glasvezel internet  ONT naar de WAN Draytek. En natuurlijk settings voor het KPN TV+kastje..  

2 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 10, 2026

Beste ​@HowLiu zie onderstaande link(s) voor aanvullende info en hulp:

rvk01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • March 10, 2026

Dus nu zoek ik hier op het forum naar de juisteKPN  modem settings voor de glasvezel internet  ONT naar de WAN Draytek. En natuurlijk settings voor het KPN TV+kastje..  

Heb je geen vaste telefonie meer dan? Want dit model (Vigor 2927AX) heeft geen VoiP poorten en SIP accounts. Of gebruik je een eigen VoiP apparaat achter de router?

Â