Skip to main content
Vraag

Hoe vervang ik mijn coax aansluiting voor een netwerkaansluiting voor mijn stereoinstallatie?

• October 8, 2026
  • 2 reacties
  • 41 keer bekeken

ik ben op zoek naar een oplossing van een coax aansluiting naar een netwerkaansluiting.

ik heb een stereotoren en die heeft een antenne / coax ingang voor signaal te ontvangen maar die moet dan nu op  het netwerk aangesloten worden.

hoe???

2 reacties

JanD
Wijsgeer
  • October 8, 2026

Als er geen ingebouwde internetradio in zit, dan kun je alleen de antenne gebruiken.

Verder kun je een kabel aansluiten tussen de tv-decoder en een (digitale) ingang van je stereoinstallatie, dan kun je radio luisteren via de tv-decoder zonder de tv aan te hoeven hebben.

Welk merk en type tv-decoder heb je van KPN in bruikleen en welk merk en type stereo-installatie heb je?

plaats anders eens een foto van de aansluitmogelijkheden van je stereo.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 8, 2026

Die antenne/ coax aansluiting kun je niks mee met interne / netwerk. Is voor FM radio. Dat is alleen nog via de ether mogelijk. Dus met antenne. 

KPN biedt radiozenders aan via de ontvanger. Die heeft een optische uitgang. Heeft je versterker geen optische ingang dan gebruik je een omvormer. Die sluit je dan aan op de AUX van de versterker.