Skip to main content

Ik heb een Experia Box v10A.

 

Hoe verwijder ik een toegewezen IP adres van een apparaat in de Network > LAN > LAN DHCP instellingen?

 

Ik kan wel Enable this rule uitvinken maar daarmee is het niet verwijderd...

@GHL_RJ  Gewoon de delete knop gebruiken? 

 


@GHL_RJ  Gewoon de delete knop gebruiken? 

 

Dat verwijderd het niet helaas want het staat nog steeds in de lijst als je op ADD klikt. ik wil het daar weg hebben want ook al staat het niet als actief schijnt het toch nog steeds actief te zijn en het IP te wijzigen.



 


@GHL_RJ  Gewoon de delete knop gebruiken? 

 

Dit is bij DHCP reserveringen. Zo'n reservering maak je zelf. En die kan je weer verwijderen. 

Wat @GHL_RJ bedoelt is wat anders. Een apparaat wat geen ip reservering heeft krijgt automatisch een ip toegewezen uit de dhcp pool. 

Dat kan daarna niet meer ongedaan of ingetrokken worden. Een apparaat wat via dhcp automatisch een ip toegewezen heeft gekregen, dat heeft gedurende de lease tijd het recht om dat ip te gebruiken. Zolang het apparaat aan staat en verbonden is zal dat apparaat als die lease tijd verlopen is die lease proberen te verlengen. Zo werkt dhcp.

Als je wilt dat da apparaat altijd een vast ip krijgt, en dat da ip niet uitgedeeld word aan andere apparaten, dan stel je een ip reservation in.

Hoe verwijder ik een toegewezen IP adres van een apparaat in de Network > LAN > LAN DHCP instellingen?

Niet dus. Gewoon dat apparaat uitzetten of via een ip reservation dat apparaat een ander ip geven. Als de lease tijd verstreken is verdwijnt dat ip automatisch.