Skip to main content

Hallo,

Ik heb eindelijk kunnen inloggen via de link die ik hier vaak tegen kom om mn modem op 2,4 ghz te kunnen zetten. Want ik wil graag mijn robotstofzuiger koppelen.

Nu lees ik dat ik naar het kopje wifi moet maar die staat er bij mij dus niet. Ik heb op alles gedrukt maar ik zie ook nergens 5ghz staan. Kan iemand mij helpen.

Dank alvast

Groetjes Eleni

Hallo @Eleni88 , welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

 


Hallo @Eleni88 , welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

 

De V10


Hallo @Eleni88 , welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

 

V10a sorry


Hallo @Eleni88 bij de V10a is de 5.0-band (nog) niet uit te schakelen. Komt t.z.t. een update voor.

Als alternatief zou je een goedkoop access-point kunnen kopen die de 2.4-band wèl apart ondersteunt,

bijvoorbeeld bij de Action van TP-Link voor nog geen 15 euro.

 

 


Hallo @Eleni88 bij de V10a is de 5.0-band (nog) niet uit te schakelen. Komt t.z.t. een update voor.

Als alternatief zou je een goedkoop access-point kunnen kopen die de 2.4-band wèl apart ondersteunt,

bijvoorbeeld bij de Action van TP-Link voor nog geen 15 euro.

 

 

Super dank voor je antwoord!

Ik ga bij de action kijken van de week


bijvoorbeeld bij de Action van TP-Link voor nog geen 15 euro.

Dat ding is volgens mij een routertje. Die moet je dan op accespoint mode zetten. Anders ziet je mobiel die met de Experiabox verbonden is de stofzuiger die met dit ding verbonden is niet.


bijvoorbeeld bij de Action van TP-Link voor nog geen 15 euro.

Dat ding is volgens mij een routertje. Die moet je dan op accespoint mode zetten. Anders ziet je mobiel die met de Experiabox verbonden is de stofzuiger die met dit ding verbonden is niet.

Thank als ik hem heb ga ik het proberen🙈


Hallo @Nick83  en @Eleni88 , de tplink staat standaard in roterende, is in te stellen als accessoire, als versterker en nog een draadloze toepassing, advies: in AP mode gebruiken.

Wr820n type


Ik heb hetzelfde probleem en op een andere manier opgelost. Om je smart device te kunnen koppelen moet je tijdelijk de 5 GHz band uitschakelen, zodat alleen de 2,4 GHZ band actief is. Dan koppelen (SSID en password van netwerk worden door smart device onthouden). Daarna kun je 5 GHZ weer inschakelen.

Sinds september 2021 is er ‘s nachts een software update op de Experia V10A box doorgevoerd, waardoor de optie de 5 GHZ band uit te schakelen plotseling is verdwenen (die zat er voorheen wel op). Dank je wel KPN, wat ellende.

Ik heb geen nieuwe router gekocht, maar de hotspot functie van mijn smartphone gebruikt. Daar kon ik wel kiezen welke band ik wilde inschakelen (allen 2,4 GHz dus). Eerst je KPN modem uitschakelen, dan de hotspot op je smartphone inschakelen met precies hetzelfde SSID en password als op je KPN modem. Dan vervolgens met een andere smartphone of tablet (met dezelfde app voor het device uiteraard) inloggen op de hotspot en de koppeling uitvoeren. Daarna kun je de hotspot weer uitschakelen en je KPN modem weer inschakelen. Smart device is nu gekoppeld aan je KPN modem/router.