Skip to main content
Beantwoord

Homey Pro werkt niet met Box 14 samen vanwege niet verkrijgen van IPV4 adres

  • December 1, 2023
  • 22 reacties
  • 663 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Na 2 dagen stress om uit te vinden waarom mijn Homey Pro niet meer werkt sinds ik de box 14 heb gekregen, weet ik eindelijk wat het probleem is.

Volgens de Athom helpdesk:

Het is ons bekend dat de KPN 14 modums problemen geven. Dit komt doordat KPN bepaalde UBuntu clients (waaronder wij) geen ipv4 adressen krijgen. KPN is hier al van op de hoogte en heeft hier een fix voor geschreven. 

 

Ik hoop dus dat ik deze fix liefst vandaag nog kan ontvangen zodat mijn home automation weer werkt...

Beste antwoord door Paul van KPN

Every Box 14 should have the update to 23.16.00 now. And that fixes the Home Pro problems like Bruistablet is saying. Read more here:
 

 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

22 reacties

  • Topper
  • December 1, 2023

Hier hetzelfde probleem, de KPN helpdesk kan of wil niets doen en alle moderators die ik een bericht verstuurd heb houden zich ook stil. Ik ben hier al meer dan een maand mee bezig helaas


Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • December 1, 2023

Mischien een tijdelijke optie om een software matige DHCP server in je netwerk te configureren die 

bij voorbeeld de ip adressen boven de 200 verzorgd?   

 

Zodra die update voor de Box 14 komt hoef je die extra DHCP server dan alleen maar uit te zetten.  

 

 


  • Topper
  • December 1, 2023

Leuk idee @Eddy75 alleen hoe doe je dat als leek zijnde 🤔


Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • December 1, 2023

 

Als leek zijnde zou ik iemand bellen die daar verstand van heeft of veel lezen op internet.  Het is op zich niet zo moeilijk echter moet je wel weten wat je doet voordat je meer problemen op je netwerk veroorzaakt dan je er oplost  :)  

En anders toch maar wachten op die update voor Box 14..  Die ik ook graag wil hebben want ik wil van dat rode lampje af.  

 

 


wjb
Wijsgeer
  • December 1, 2023

Wat voor een Experia/KPN Box had je voor jouw V14?


Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • December 1, 2023

de V12


wjb
Wijsgeer
  • December 1, 2023

Was jouw Homey Pro daar verbonden met de gewone wifi of via het extra 2.4GHz wifi kanaal?


Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • December 1, 2023

Ik gebruik de wifi van het modem niet, ik heb aparte acces points. De homey zit aangesloten via de ethernet adapter


Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 5, 2024

Ik zou heel graag willen weten hoelang het nog gaat duren voordat de Box 14 een firmware update krijgt waardoor ik mijn Homey Pro weer kan gebruiken. Ik zit te twijfelen om desnoods maar een Fritzbox aan te schaffen omdat ik niet maanden wil wachten...


Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 11, 2024

Het blijft maar stil aan de KPN kant, is er nou niemand die hier iets over weet en kan delen in dit forum??


  • Helper
  • January 12, 2024

Ik kan jullie mededelen dat het niet alleen de homey betreft, ik heb hier prcies hetzelfde probleem met Home Assistant, zodra ik de V14 aansluit, krijg ik geen ipV4 adres en wisselen naar V12 geeft gelijk een ipv4 adres..

 

Ik verneem graag wat KPN voor oplossing heeft, voor dit probleem, ik zie dat de admin regelmatig tijd heev om berichten te moderaten dus verwacht dat er snel een antwoord komt

gr Hans


Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 15, 2024

De firmware is eindelijk geupdate. Bij mij werkt alles weer gelukkig.


  • Helper
  • January 15, 2024

@MitchSouth welke versie heb je nu? 


Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 15, 2024

De versie die ik nu heb is V14.C23.16.00


  • Helper
  • January 15, 2024

Ik heb nog een andere versie C.23.13.02


  • Helper
  • January 15, 2024

moet nog ff geduld hebben, denk ik. Op de wifi punten heb ik wel SW2C2316


Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 15, 2024

Heb je het modem herstart? Ik moest hem herstarten om de update te krijgen.


  • Helper
  • January 15, 2024

Jazeker


  • Deelnemer
  • January 18, 2024

Zal dit ook de oorzaak zijn voor het probleem dat ik met mijn Steam Deck geen verbinding kan maken?

 

De update wordt gefaseerd uitgerold? Opnieuw opgestart en fabrieksinstellingen teruggezet, maar nog geen firmware update. 


  • Nieuwkomer
  • January 22, 2024

I’ve the same problem.
My modem’s version is C.23.13.02 and no update is available
After a long discussion with KPN help desk they said that they can not do anything for me.

Does anybody know what is the IPV4 gateway of the Box 14? Then I can set the IP manually(without DHCP)


BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • January 24, 2024

Some people say they have a new version 23.16.00 on the v14 that fixes the problem with the homey pro.


Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+26
  • Oud-Moderator
  • Antwoord
  • January 25, 2024

Every Box 14 should have the update to 23.16.00 now. And that fixes the Home Pro problems like Bruistablet is saying. Read more here:
 

Â