Skip to main content
Beantwoord

Hyperbackup op mijn DS920+ kan externe Synology Nas niet meer bereiken via Experia V10 box

• 27 februari 2025
  • 5 reacties
  • 46 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 2 reacties

Elke nacht maakt mijn Synology DS920+ via Hyper Backup een incrementele back-up op een Externe Synology NAS (ESN) en deze ESN maakt via een Hyper Backup een incrementele back-up op mijn DS920+. Dit draait al een aantal jaar zo.

Sinds kort heb ik met DS920+ rechtstreeks, bedraad,  op de Experia V10 Box aangesloten. Deze draait de KPN software versie V10.C.24.12.15. 

Na aansluiten en instellen van de port forwarding  liep alles inclusief de incrementele back-up van ESN naar DS920+, maar Hyper Backup op de DS920+ ziet de ESN niet (status blijft off-line).

De Firewall op de Experia V10 Box staat op ‘middel’. Als ik deze op ‘standaard’ zet dan werkt het wel.

Als ik de standaard poorten 873 en 5001 toevoeg door te kiezen voor ‘aangepast’ dan werkt het nog steeds niet. (poort 22 staat standaard open)

Wat kan het probleem veroorzaken?

Beste antwoord door Wihe1

Ook toegevoegd, maar is niet de (gehele) oplossing 

Bekijk origineel

5 reacties

• 3339 reacties
  • 27 februari 2025

Gewoon de firewall op standaard laten staan. Dan ben je verlost van dat moeilijke gedoe en dan is het toch opgelost? 

Ik lees elders dat 6281 ook gebruikt word.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • Antwoord
  • 27 februari 2025

Ook toegevoegd, maar is niet de (gehele) oplossing 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1038 reacties
  • 3 maart 2025

Hoi ​@Wihe1. Welkom op de KPN Community! 

Begrijp ik je goed dat je de firewall niet op standaard wilt laten staan? Want dan is het opgelost geef je aan. Als je nog wat meer informatie zoekt over de firewall instellingen, kun je ons kennisbankartikel hierover bezoeken. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 26 maart 2025

Het rare is, dat ik de firewall kort op standaard heb ingesteld. Dat werkte inderdaad. Daarna weer terug op middel gezet. Daarna bleef het werken. Hoe dat zo? Geen idee, maar ik ben er wel blij mee

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1038 reacties
  • 27 maart 2025

Dat zijn de raadsels die we implementeren om het interessant te houden ;) Nee, gekkigheid. Gelukkig werkt het nu ook op Middel. 

Mocht je nog eens iets hebben of ergens tegenaan lopen, schroom dan niet om een nieuw topic te openen. 

Reageer