Skip to main content

Ik heb zo'n versterker op zolder staan en kan niet eens gewoon tv kijken met Google tv. De hele tijd valt de verbinding weg terwijl de afstand 3 meter is tussen de tv en de versterker. 

 

Admin: Eigen topic aangemaakt voor je vraag, afgesplitst van dit topic

Hoe ver is de versterker verwijderd van je modem? Een versterker versterkt alleen het signaal wat hij binnen krijgt. Als het draadloze signaal op de plek waar je de versterker plaatst al slecht is, wordt het niet veel beter.


Is de versterker draadloos verbonden? Of is die aangesloten op een utp-kabel? 


Is de versterker draadloos verbonden? Of is die aangesloten op een utp-kabel? 

Inderdaad ook goed om te weten.


Hoi @Izespy, Axel en Nick stellen al een aantal vragen die je op weg kunnen helpen. Heb je dat al kunnen bekijken?

Is de Wifi verbinding op je telefoon daar wel stabiel, of merk je daar ook een mindere verbinding?


Ik heb de versterker rechtstreeks verbonden met een utp kabel op de modem. En ja ook op de telefoon valt de verbinding weg. Ik heb nu zo'n oude witte versterker neergezet ipv die zwarte en die blijft tot nu toe wel stabiel.

 

Als ik wel verbinding heb dan haal ik gewoon de 200mbit. Maar waarom die steeds weg valt is mij een raadsel. 


Die utp-kabel loopt rechtstreeks naar het modem? Of gebruikt u een draadloze verbindingset? Zoiets?

Heeft u dat in huis?


Rechtstreeks in de modem. Die belabberde dingen gebruik ik niet 😉


Welk modem heeft u? En welke versterker? 


Ik probeer ook een beeld te krijgen van hoe de aansluiting er precies uitziet. Kan je ons vertellen wat voor netwerkapparatuur waar staat en hoe het met elkaar is verbonden @Izespy?


Een modem beneden en de experia wifi boven. Zo'n zwart apparaat van kpn 🙈 utp kabel er in en ze zijn met elkaar verbonden. Maargoed, heb 2 van die zwarte versterkers en met 1 had ik altijd al kuren en nu de 2e dus ook. Als ik inlog in het netwerk (192.168.2.254) thuis is die soms ook verdwenen. 

 

Maar tot nu gaat het goed met die oude witte wifi versterker op zolder die ook bedraad is aangesloten met diezelfde utp kabel die beneden in de modem zit. 

 

Heb trouwens de V10a beneden. Die ook regelmatig blauw knippert ipv groen. 

 

Had ook gereageerd in een topic van iemand waar het ging over de experia wifi, dus leek mij duidelijk dat het over die versterker zou gaan. Maar zie nu dat het topic verplaatst is 🙈


Duidelijk, dank je voor deze toelichting. De ExperiaWifi (vierkant zwart) boven liet de tv niet goed werken dus, maar met de witte versterker (rond of vierkant? Rond is een SuperWifi, vierkant is een ouder model Wifi versterker) werkt het een stuk beter.

Op het moment dat het lampje op de V10a van kleur veranderd, gebeurt er dan ook iets met de verbinding of blijft alles op dat moment wel gewoon werken?


Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet altijd op de verbinding let of het lampje verkleurt naar blauw. Maar het leek er laatst op met de Google tv die geen goede connectie kreeg dat de modem er wel mee bezig was toen ik beneden was. Of dat het kwam doordat ik de oude wifi versterker had neergezet.

 

Maar goed, ik heb nu die vierkante witte en die werkt nu wel goed en tevens heeft die ook weer aansluitingen voor een extra utp kabel.

 

Dus voor mij is het nog wel even prima. 


Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet altijd op de verbinding let of het lampje verkleurt naar blauw. Maar het leek er laatst op met de Google tv die geen goede connectie kreeg dat de modem er wel mee bezig was toen ik beneden was. Of dat het kwam doordat ik de oude wifi versterker had neergezet.

 

Maar goed, ik heb nu die vierkante witte en die werkt nu wel goed en tevens heeft die ook weer aansluitingen voor een extra utp kabel.

 

Dus voor mij is het nog wel even prima. 

 

Dan laten we het eerst zo inderdaad, het belangrijkste is dat het werkt.

Hou het voor de zekerheid wel in de gaten, mocht het terugkomen of dat het lampje op de V10a andere dingen gaat doen dan kunnen we verder kijken.