Skip to main content
Antwoord

Ik krijg mijn printer niet verbonden met het wifi netwerk

• August 31, 2025
  • 5 reacties
  • 56 keer bekeken

Ik krijg alle apparaten verbonden met het nieuwe KPN netwerk, behalve mijn printers. Ik heb al een extra 2.4HZ netwerk ingesteld. Op de printer krijg ik de melding om het mac adres van de wifi-router te selecteren, alleen komen die nummers niet overeen met de de mac-adressen die op de routers staan of in mijn KPN. Hoe los ik dit op?

Beste antwoord door HeidiV

Beide printers kan je volgens de specs ook via een netwerkkabel aansluiten, werken ze via een netwerkkabel nog wel?

De SagemcomFast is toch een buitengebied modem, is die aangesloten op een Experiabox V10?

Heb je ook Extra Wifipunten en zo ja welke?

5 reacties

HeidiV
Topper
  • August 31, 2025

Hi ​@DWW 

Een mac adres kiezen op een printer om via Wifi te verbinden? Daar heb ik nog nooit van gehoord.
Normaal moet je een SSID kiezen of invullen en dat is de naam die je zelf aan het Extra Wifi netwerk hebt gegeven.

Wat voor KPN modem heb je en welk merk en type printer gaat het om?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 1, 2025

Ik heb een Canon printer en sinds kort dus glasvezel. Het model van het modem is SagemcomFast

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 1, 2025

Ik heb een Canon printer en sinds kort dus glasvezel. Het model van het modem is SagemcomFast

Welk type precies? Werkt deze met USB en/of draadloos en/of met een LAN-kabel?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 1, 2025

Het is een Maxify MB 5450 en er is ook nog een Maxify MB 5100. Beide werkten voorheen draadloos en waren verbonden met de wifi.

HeidiV
Topper
  • Antwoord
  • September 1, 2025

Beide printers kan je volgens de specs ook via een netwerkkabel aansluiten, werken ze via een netwerkkabel nog wel?

De SagemcomFast is toch een buitengebied modem, is die aangesloten op een Experiabox V10?

Heb je ook Extra Wifipunten en zo ja welke?