Skip to main content

Hallo,

Afgelopen woensdag waren er werkzaamheden door kon in de buurt en vanaf dat moment helmplicht internet, mijn maramtz met internet radio is heel slecht bedraad verbinden en valt steeds uit en ook mijn tv heeft geen internet . Heel vreemd is dit .

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hoi @Adja Menno, welkom op het forum!
Inimddels zijn we al weer een paar dagen verder, heb je dit probleem nog op kunnen lossen? Na onderhoudswerkzaamheden is het soms noodzakelijk je experiabox te herstarten.
Als je nog steeds problemen hebt kijk ik graag even met je mee! Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat het opgelost is. Anders hoor ik het graag!


He Thomas,

Ik moest even de xperia box zoeken. Inmiddels gevonden en de fritzbox even vervangen.


Thomas,

helaas en erg frusterend is dit maar bekabeld valt alles nog steeds uit.  Ik ben radeloos en weet echt niet in welek hoek ik het moet zoeken.:sob:


Gebruik je zowel een experiabox als een fritzbox? Kun je toelichten hoe je alles verbonden hebt zitten?


Nee ,ik gebruik alleen de experiabox met een switch maar het lijkt alsof er geen internet is bij de switch .

 


Het betrof een latentietestfout.


ah okay, zou om te testen eens een andere internetkabel kunnen gebruiken tussen je experiabox en switch? En misschien deze kabel op je experiabox in een andere poort proberen?


Reeds geprobeerd.  Bij de melding staat dat de verbinding wordt geblokkeerd door een firewal. Joost mag weten hoe of wat.


Wat voor switch gebruik je precies? Heb je daar iets van een typenummer van?


Netgear met 4 gigapoorten.

Maar het service lampje op de experiabox brand wel groen,is dat normaal. 


Switch kapot misschien? 


Hoe controleer ik dat,lampjes branden gewoon. 


Zou je het eens zonder de switch kunnen proberen? Dus de kabel direct van je apparaat naar je experiabox?
heeft je Netgear ook iets van een typenummer?


Goedemiddag @Adja Menno, ik heb niets meer van je gehoord. Heb je nog een oplossing kunnen vinden?


Hoi Thomas, ik begrijp er niks van. als ik de experiabox aansluit werkt het nu wel, oorzaak waarschjnlijk een defecte poort, maar als ik de fritzzbox aansluit werkt niks. het lijkt alsof de fritzbox wordt geblokkeerd. ben ff radeloos.


Ik was in de veronderstelling dat je geen Fritzbox gebruikte maar zoals je het nu beschrijft lijkt daar het probleem in te zitten. Misschien simpelweg een kwestie van instellingen van de software.


Hoi Thomas zou best kunnen maar voorlopig draait het niet goed op de experiabox . Vóór jullie werkzaamheden was alles goed en stabiel nu heb ik echter continu signaal verlies en wifi problemen ,ben er helemaal chagrijnig van😭😭😭😭.


Hoi Thomas, hoe zouden de instellingen van de software of poorten dan moeten staan?

Graag spoedige reactie. bvd:sob:


Met de experiabox zouden de standaard instellingen goed moeten zijn. 
Hoe je Netgear ingesteld moet staan hangt af van wat voor Netgear dit is. Je hebt me nog niet verteld welk typenummer deze heeft.

Bij een wegvallende verbinding op alle bekabelde apparaten via een switch is het ook raadzaam de kabel tussen je experiabox en switch eens te vervangen om die uit te sluiten.


netgear JGS524F


Ik heb dit even toegevoegd aan de titel van je topic. Zelf heb ik eerlijk gezegd geen idee welke instellingen je hierop aan kunt/moet passen om dit goed te laten werken.
Mijn tip om eens een andere kabel te proberen zou je nog kunnen proberen en anders hoop ik dat iemand in de community nog tips heeft hiervoor. 

De verbinding naar je huis ziet er in ieder geval uitstekend uit dus lijkt het er toch op dat ergens in je installatie iets fout gaat.


Hoi Thomas ,

Ik heb me laptop bekabeld  aangesloten en krijg dit te zien bij een speedtest , waar ligt dit aan.

 

Download  1.0 Mbps

En 

Upload  241.7 Mbps

Ergens gaat er dan iets mis


Ondertussen grondig onderzoek gedaan en ook is de kpn monteur langs geweest. 

Inmiddels kunnen wij weer genieten van goede en stabiele internet en wifi.

De modem is doorgemeten en nagekeken en deze  was op dat moment goed, hopelijk blijft dat zo. Monteur heeft met zo een apparaat ook alle relevante bedrading gecontroleerd.

Top en nu slaap ik ook rustig en stressvrij🤣🤣🤣🤣🤣.

@Thomas  en anderen bedankt voor het meedenken👍🏽🙏🏽