Skip to main content

Als ik draadloos met met mijn Volvo S60 verbinding wil maken, dan zegt de auto dat ik moet omschakelen naar WPA2 (AES) 802,1x. Nu heb ik in mijn Experia V10 gekeken en daar staat dat ik alleen kan kiezen tussen WPA en WPA2, maar geen AES. Wel zie ik dat zowel bij 2,4 als 5 GHz bij modus Mixed 802.11n erbij staat, zowel bij 2,4 als 5 GHz. Ligt het aan de Experia V10 of moet er nieuwe software op of is dit modem niet geschikt en moet er een nieuwer type worden geïnstalleerd? Kijk ik op mijn PC bij mijn netwerk, dan staat daar: Security type WPA2-PSK, Radio type: 802.11n

@bomers01 Welkom op het forum. Bijzonder dat de auto deze melding geeft, mag ik vragen hoe oud het systeem is? En weet je of het systeem up-to-date is? Mocht dit niet het probleem zijn dan zoek ik graag met je verder. Zou je voor mij je forumprofiel willen invullen en het mij kunnen laten weten als dit gelukt is? Dan kan ik je gegevens er bij pakken wanneer nodig. 


De auto is hagelnieuw. Ik heb de Experia van WPA/WPA2 naar alleen WPA2 gezet, maar dat hielp in eerste instantie niet, maar een dag later zag de auto wel het WPA2 netwerk. Waarom hij dat niet direct na het veranderen zag weet ik niet, dat zal wel aan de auto liggen denk ik. Wel bedankt voor jouw inspanning.