Skip to main content

Gateway Intergas CV ketel aan Experiabox V10 gekoppeld. doet het niet. krijg steeds in de app de melding “er zijn geen gateways gevonden. controleer of de gateway correct is aangesloten en of je verbonden bent met hetzelfde netwerk als de gateway". Ik ben een leek op ICT gebied en heb geen idee wat ik moet doen. heb al gezocht op internet, verschillende dingen geprobeerd, ingelogd op het modem. maar ik durf ook niks te veranderen want ik heb geen idee waar ik naar zit te kijken. hier in huis helaas ook geen ICT’ers rondlopen.

Hallo @Aldwin welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

In de documentatie van Intergas kun je terugvinden via welke wifi-band verbinding gezocht kan worden, meestal de 2.4-band, soms ook de 5.0-band.

Als je daar antwoord op weet kunnen we verder helpen.

 


De Experiabox V10, model H369A. Heb je hier wat aan?


Hallo @Aldwin meestal werken dat soort accessoires alleen via de 2,4-band.

Je zou in kunnen loggen in de modem en de 2.4-band een andere wifi-naam (SSID) kunnen geven, bijvoorbeeld Intergas met een eigen verzonnen wachtwoord en dan opslaan.

Als je dan contact wilt maken moet je in het lijstje van de wifinamen waar je uit kunt kiezen de naam Intergas tegenkomen en daar verbinding mee maken.

Zorg er wel voor dat in de rubriek wifi-beveiliging je kiest voor WPA2 (AES) en niet voor WPA/WPA2-TKIP.

Succes.