Skip to main content

Ik heb een 'wazig' probleem. 
Op mijn adres draait een internet radiostation die 24/7 een signaal verstuurt naar een provider die dit signaal dat weer verdeelt. 
Als ik luister naar dit station heb ik regelmatig dat het signaal 1 seconde uitvalt en daarna weer door gaat. Ik heb lopen zoeken of het de pc was en uiteindelijk de pc maar op een ander adres geplaatst. En nu is het probleem er niet meer. 
Toen de pc nog op mijn adres stond was hij direct op het modem aangesloten met een ethernet kabel. Dit om alle switches uit te sluiten.
Het wazige nu is dat het willekeurig is, dus zou ik uberhaupt kunnen doormeten wat er aan de hand kan zijn?
Met tv kijken en andere dingen hebben we geen probleem. Waarschijnlijk omdat die apps altijd iets van een buffer hebben die zulke korte dropouts wel even kan opvangen. 

Dat is inderdaad een specifiek probleem Kelsay. En dat kan dan inderdaad in van alles zitten in de route van jouw pc naar het radiostation. Het feit dat de andere zaken wel werken zegt ook niet direct iets omdat die zich voornamelijk verhouden tot je download. Is er in de software van de applicatie voor je radiostation niet iets van een delay of buffer in te stellen zodat de verbinding wat robuuster wordt?