Skip to main content

Kan ik op mijn KPN zien welke nummers bij thuis met mobieltje mogen internettenĀ 

Euhm... niet van gasten in iedergeval. Als die 4G gebruiken, dan heeft u daar geen enkele invloed op.


Hallo @josephkeĀ voor gasten heb je hoop ik het wifi-gastnetwerk geactiveerd en moet je nooit inĀ  je privĆ©-netwerk toelaten.

Anders kunnen de gasten gewoon hun eigen mobiele netwerk gebruiken.

Ā 


Hoi @josephke, ik weet niet of ik je vraag helemaal begrijp. Gaat het om het mobiele data netwerk of over het Wifi netwerk? Nick en Jan vragen zich hetzelfde al af zo te zien. Als het over Wifi gaat kan je zoals Jan al noemt een gastnetwerk gebruiken.

MijnKPN is daarvoor niet van toepassing, daar kan je hiervoor niets zien. Het gastnetwerk kan je in het modem zelf activeren.


Hoi Sander, ik denk dat het gaat om data. Iemand die bij mij thuis op zijn mobieltje wil internetten.

Als hij ooit in het verleden van mij toestemming heeft gekregen dit te doen. Daarom zou ik graag in mijn KPN kunnen zien wie dat mag, zodat ik zijn nummer dan kan verwijderen.


Niemand heeft toestemming van u nodig om te kunnen internetten op z'n mobieltje als diegene 4G gebruikt. Dat kunt u ook niet tegenhouden.Ā 


Hoi Sander, ik denk dat het gaat om data. Iemand die bij mij thuis op zijn mobieltje wil internetten.

Als hij ooit in het verleden van mij toestemming heeft gekregen dit te doen. Daarom zou ik graag in mijn KPN kunnen zien wie dat mag, zodat ik zijn nummer dan kan verwijderen.

Ik kan hieruit opmaken dat je in het verleden gasten toegang hebt gegeven tot je WiFi netwerk door hen het WiFi wachtwoord te verstrekken.

Ā 

Je kunt dit niet op individuele basis ongedaan maken, iedereen die jouw wachtwoord weet, kan gebruik maken van jouw WiFi netwerk.


Wat je wel kunt doen is het WiFi wachtwoord veranderen. Iedereen die dan toegang tot je WiFi netwerk mag hebben moet dan het nieuwe wachtwoord van je krijgen. (Een apart gasten-netwerk hiervoor aanmaken is dan wel zo veilig, dan hoef je ook je eigen mobieltjes niet opnieuw aan te melden als je het wachtwoord voor je gasten veranderd hebt.)


HalloĀ @josephkeĀ als aanvulling op watĀ @mrGaneshaĀ schreef, herhaal ik wat ik eerder schreef, nooit, maar dan ook nooit en te nimmer het wachtwoord van je hoofdnetwerk aan derden geven, daarvoor allĆ©Ć©n het gastnetwerk gebruiken.

Persoonlijk heb ik het gastnetwerk nooit geactiveerd, is ook nooit naar gevraagd door de bezoekers, daar zo goed als iedereen tegenwoordig een smartphone heeft met belminuten en data.

Voor het bedrijfsleven vind ik het iets anders, dat zijĀ klanten en gasten op een professionele wijze toegang geven tot het gastnetwerk, die geven hun hoofdnetwerk, logischerwijs, ook nooit vrij.

Ā 

Ā 


Hoi Sander, ik denk dat het gaat om data. Iemand die bij mij thuis op zijn mobieltje wil internetten.

Als hij ooit in het verleden van mij toestemming heeft gekregen dit te doen. Daarom zou ik graag in mijn KPN kunnen zien wie dat mag, zodat ik zijn nummer dan kan verwijderen.

U heeft iemand in het verleden uw wifi wachtwoord gegeven om tijdens diens bezoek via uw netwerk te kunnen internetten en dat wilt u nu niet meer, begrijp ik. U kunt uw wachtwoord voor uw wifi-netwerk wijzigen en dat alleen doorgeven aan wie u het wel wil geven, ofā€¦.u maakt een nieuw gasten wifi-netwerk aan ( naast uw eigen wifi-netwerk) door in te loggen in uw modem en geeft uw gasten die gegevens, zo kunnen ze in ieder geval niet meer gebruik maken van uw eigen wifi-netwerk.Ā  Of u geeft ze, zoals Nick83 aangeeft helemaal geen gegevens en laat ze hun eigen 4G netwerk gebruiken.


Hoi Sander, ik denk dat het gaat om data. Iemand die bij mij thuis op zijn mobieltje wil internetten.

Als hij ooit in het verleden van mij toestemming heeft gekregen dit te doen. Daarom zou ik graag in mijn KPN kunnen zien wie dat mag, zodat ik zijn nummer dan kan verwijderen.

Hallo @josephkeĀ gewoon je wachtwoord van je privĆ©-netwerk wijzigen, dan kan niemand er meer bij behalve jij en je huisgenoten. Voor bezoekers kun je het gastnetwerk activeren of ze gewoon hun eigen mobiel laten gebruiken.


Aan mobiele data (4G) gebruik is niets te doen, dat zit bij hun eigen abonnement in en daar heeft niemand anders iets over te zeggen. Als je niet wilt dat ze hun mobieltje gebruiken als ze bij jou zijn zou je ze bijvoorbeeld kunnen vragen om de telefoon weg te leggen.

Als het over het Wifi netwerk gaat kan je de gegeven suggesties proberen, Als je de gegevens daarvan wijzigt kan men er niet meer automatisch mee verbinden.